Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradragsberettiget netværksgrupper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!

Da jeg er blevet tilbudt et medlemskab i en netværksgruppe jeg gerne vil networke med har jeg et spørgsmål ift fradrag mv., hvor meget og hvad kan man trække fra ved at køre medlemskabet gennem ens virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke til at sige med sikkerhed men - for at noget skal være fradrag skal det jo være taget rent for at sikre, vedligholde og øge indtjeningen. Det kan en netværkgruppe vel være - men den kan jo også være et mix hvor man spiser godt, drikker bedre og så taler hyggeligt om almindeligheder, når man har løst de store politiske spørgsmål Smile En sådan gruppe vil jeg ikke MENE der er fradrag for. 

Det skal givet være meget specifikt i forhold til at gavne præcis virksomheden og ikke en masse uden om. Der er også mulighed for at dele af det kunne være bespisning personale med kvart momsfradrag - men et ja eller nej får du ikke her.

Du kan evt under kontakt med skat, SKRIVE til dem, og beskrive den netværksgruppe, hvad den består og osv og høre dem om der er fuldt fradrag eller ? Der er sikkert også et lidt skarpere syn på ejer der giver sig selv den slags - end hvis ejer beder ansatte deltage i den slags. Her har skat tidl. accepteret at der betales for den ANSATTEs deltagelse i VL gruppe som kunne fremlægge skarpt program - ikke store middage - ikke ægtefælle deltagelse osv. uden den ansatte skulle beskattes, når arbejdsgiver ønskede detagelsen

Omvendt har skat nægtet skattefri betaling for ansatte i bank til netværk som rotary, lions club osv http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=2068045 

Det er derfor afgørende i hvilken grad du kan påvise, du - specielt som ejer - gør det alene for at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten, Jeg ville spørge skat skriftligt konkret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
det er ikke til at sige med sikkerhed men - for at noget skal være fradrag skal det jo være taget rent for at sikre, vedligholde og øge indtjeningen

Øge indtjeningen er der ikke krav om. Der er fradrag for de udgifter, som i årets løb er anvendt til at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten. Hvis jeg stod i trådstarters "sko" ville min overvejelse være om udgiften til netværksgruppen gavner min virksomhed eller ej. Har jeg gavn af den vil jeg trække den fra uden at spørge SKAT.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)