Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg godt tage en ide til en webportal fra et andet land?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Må jeg godt lave en webportal, som køre i et andet land? Kan man tage patent på en webportal?
Vil en webportal som denne tilbyde at købe deres software? Eller skal jeg få programmeret en ny?

Håber i kan hjælpe. Og håber i har haft en god jul :)


Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mikkel

Du kan som udgangspunkt ikke tage patent på software (herunder portaler), når det så er sagt så har de jo stadig copyrighten på deres portal så du kan ikke bare "kopierer" den, det skal du helelr.

Hvis du har se en god portal i udlandet som du syntes ville være god herhjemme, så skal du have udviklet den fra "bunden" af, eller rettere, have fundet en portal template du kan tilpasse, navn grafiske elementer og tekster skal du også have lavet igen under dit eget brand, men derudover er der ikke noget i vejen for at "kopierer" en eksisterende løsning, det er der mange der gør.

//Morten

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det gik da meget godt for jubii.dk :)  (yahoo.com)

Bare ikke kopier design og indhold, men de fleste koncepter må du godt kopiere, eller lade dig inspirere af.

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Kan man være heldig og håbe på de vil sælge kildekoden, så den bare skal oversættes til dansk? eller er det ikke muligt? Synes jeg har hørt nogle købe en kildekoden fra et eksisterede website i udlandet.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nej, jeg tror ikke at du skal forvente at de vil sælge kilde koden, hvis der skulle være en åbning så skulle det være fordi at de har en slags "franchise" ordning, men her får du jo ikke din egen løsning, du kommer blot ind under deres paraply - men det forventer jeg ikke er realistisk. 

De løsninger du kan købe f.eks i indien (f.eks Uber klon), er kloner af succesfulde sider - disse "klon" firmaer har selv udviklet en løsning der kan det sammen som den oprindelige løsning. 

Efter min erfaring er det ikke pengene værd at kigge efter sådan en løsning, kvaliteten er typisk ikke særlig høj, og du vil ofte finde at det bliver dyrere at rette sådan en til end det vil være at starte forfra igen.

Nu ved jeg ikke hvilken slags portal du er efter her, men du kan i dag, med f.eks Wordpress nå rigtigt langt, så det ville nok være det første jeg ville kigge på hvis jeg var dig.

//Morten

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit smarteste træk vil være at bruge noget tid på at lede efter open source software der ligner - eller fortæl hvilken portal du vil kopiere, så kan vi bedre hjælpe dig.

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak for hjælpen

Jeg vil gå igang med at kigge på mulighederne i wordpress.

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan så regne ud, at der skal et stort kapital til. Det vil være min første virksomhed. Er det klogest og vente lidt og starte et mindre projekt op, som jeg også leger lidt med tanken om? Eller skal jeg bare springe ud i det?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi kender jo ikke dine muligheder...hvordan skulle vi kunne hjælpe dig?

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Når du siger muligheder hvad tænker du så??

Hvis du mener hvad min anden mulighed er, så er det at åbne en spil webshop.

Og vente lidt med det andet projekt indtil jeg har pengene og erfaringen. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)