Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min virksomhed momspligtig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en personlig ejet virksomhed med følg. branche kode 855100

Er denne momspligtig? Jeg levere personlig træning til private, og forventer at overstige 50000kr. i omsætning i 2016.

Jeg er lønssumafgift registreret, men skal jeg moms registreres også ? 

Vh. lars

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1163
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Ud fra det link du henviser kan du ikke svare på det spørgsmål. Hvis det er fordi du ser 50.000 kr i omsætning, så gælder de 50.000 kr kun for en momspligtig omsætning.

Lars Pedersen:

Er denne momspligtig? Jeg levere personlig træning til private, og forventer at overstige 50000kr. i omsætning i 2016.

Jeg er lønssumafgift registreret, men skal jeg moms registreres også ? 

For at svare på dit spørgsmål er du nød til at opklare et par småting, først og fremmest hvorfor er du lønsumsregistreret? Leverer din virksomhed også andre ydelser eller...

Sammenhængen mellem lønsum og moms er at du maksimalt skal betale en af de to afgifter for den samme ydelse. Du kan sagtens skulle betale begge dele, men altså kun for hver sin del af virksomhedens omsætning.

 

Helt isoleret i forhold til dit spørgsmål, så handler det om den ydelse du leverer er omfattet af momslovens § 13 eller ej! Er du omfattet skal der betales lønsum (som udgangspunkt) er du ikke omfattet skal der betales moms.

Jeg tænker umiddelbart du måske kan være omfattet af momslovens § 13, stk. 1, omkring sundhedspleje men det afhænger af hvad forudsætningerne for den personlige træning er, sker det som led i en behandling af en skade? Hvad er dine uddannelsesmæssige forudsætninger for at tilbyde træningen/behandlingen? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan ikke besvares simpelt - det kan være momsfrit hvis det er led i en faglig sundhedsbehandling og det kan være momspligtigt- Man skal vide meget mere - det skal være sundhedsfagligt begrundet for at være momsfrit - ellers ikke som udgangspunkt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)