Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pixels på speed - Photoshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et sidegadeprojekt omkring Adobe Creative Suite med primært fokus på Photoshop.
Der er filmklip for registrede brugere med "how to?" fokus.
Websitet indeholder ligeledes en del nyttige links for dem der er interesseret i design, foto & grafisk produktion.
-Og anmeldelse af photoshop CS2 samt andre publikationer.
 
Tjek det ud på www.bitprint.dk 

 

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Din ide er god, men konkurrencen med Photoshop guides er hård.

Tror derfor at du skal overveje at skille dig mere ud, da din side ved første indtryk ser lidt for hobbyagtig ud, og da du jo er certificeret i Photoshop er det da lidt underligt.
Forsiden virker ganske enkelt rodet og uoverskuelig.

Der er flere ting der virker lidt underligt. I dine anmeldelser er der har en karakter fra 1 til 8 ud fra produkterne - vil man se mere skal man åbne en ny side i PDF. Hvorfor det? Der er ingen grund til at gemme informationerne så lagt væk. Noget andet er at det virker lidt besynderligt at en Photoshop Certificeret anmelder photoshop, og at der på samme side er en shop

Det værste er dog din login/registrering. Over hele siden reklamerer du for dine film mm, men der står ingen steder hvordan dælen an finder dem! Fordi jeg var stædig blev jeg ved (havde givet op for længst hvis jeg ikke var nysgerrig), og det er gemt væk under login i højre hjørne. Men der er ingen preview eller noget - jeg ved ganske enkelt ikke hvad jeg skal registrere mig for, samt hvilke fordele jeg får ud af det. Det har du nemlig ikke skrevet. Derfor vil jeg aldrig signe op til det!

Når jeg trykker på Login, resizer min browser desuden til en lille boks - DET skal bare væk i en fart! Det får det til at virke meget uprofessionelt, og er dybt irriterende.
Først når man har trykket på login finder man ud af at det er der man skal registrere sig - omvendt tankegang.

Jeg tror overordnet du skal have tænkt igennem hvad formålet med siden er, og vise hvad man reelt får ud af at registrere sig, og hvad du bruger oplysningerne til. Vis HVORFOR man skal registrere sig, og giv eksempler på hvad man får ud af det, FØR man logger ind.

Held og lykke med projektet.
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror derfor at du skal overveje at skille dig mere ud, da din side ved første indtryk ser lidt for hobbyagtig ud, og da du jo er certificeret i Photoshop er det da lidt underligt.
Forsiden virker ganske enkelt rodet og uoverskuelig.

Tjoo, websitet er et CMS system med de designmæssige bøhmænd sådanne nogle nu har. Fordelen er at det er sponsoreret (gratis for mig) - og design har intet at gøre med om man er certificeret eller ej.
Og så skal jeg kunne opdatere det på sigt, med hjernen slået fra 

Der er flere ting der virker lidt underligt. I dine anmeldelser er der har en karakter fra 1 til 8 ud fra produkterne - vil man se mere skal man åbne en ny side i PDF. Hvorfor det?
 
Det skyldes at publikationerne oprindeligt er lavet til printmedier. Fordelen med pdf er at brugere uden problemer kan printe det ud idet det er bygget til A4, ikke skærmstørrelser.
 
Noget andet er at det virker lidt besynderligt at en Photoshop Certificeret anmelder photoshop
 
For at anmelde skal man vide meget om det der anmeldes. Som minimum skal du også have et kørekort hvis du vil anmelde biler for at virke troværdig. Der utrolig mange entusiast brugere af Photoshop, men de kender ikke de subtile tricks eller dyben af visse funktioner. Man kommer ikke sovende til en certificering og den koster klejner.
 
Over hele siden reklamerer du for dine film mm, men der står ingen steder hvordan dælen an finder dem!
 
Enig, - det er noget mælkekasse på cykel rod over det. Har droppet den log in og smækket samtlige klip direkte på menuen. No frills.
Webstat fortæller nok om interessen.
 
Jeg tror overordnet du skal have tænkt igennem hvad formålet med siden er
 
Formålet er screene markedet for videoklip på dansk omkring grafisk software. Photoshop er det mest populære og må derfor være trækplaster.
Sekundære formål er at sælge en pamflet, Grafisk Sammensurium omkring know-how for grafikere og designere. Helt i stil med Grafisk Kogebog, men kun hands-on viden. "Jeg gider ikke læse 500 sider når jeg kun skal bruge konklusionen" koncept.
 
Forestil dig at du om fx. 1 år mangler viden omkring hvordan du skarper et billede op nondestruktivt. Hvis du kunne spadsere ind på et website og købe 4 forskellige filmklip om skarpningsmetoder til en 5''er stykket har du sparet 2 timers surftur og blevet permanent klogere.
 
Tak for din konstruktive kritik, den kunne jeg bruge!
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Var så lidt. Det er jo heller ikke noget problem at give konstruktiv kritik af en i forvejen god ide.

En lille kommentar, mht pdf kontra alm webindhold.

Brugerundersøgelser viser at for hver ukonventionel webnavigering (fx pdf, word docs osv) mister man ca 50% af brugerne. Derfor er det ALTID en god ide at have indhold på normal vis. I dit tilfælde kunne du overveje en kompromis, med et resume af anmeldelsen, og så den komplette anmeldelse i PDF''en.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

  Et lille tip herfra:

Ryd op i alle dine vinduer INDEN du tager screenshots eller film.... Du afslører dine kunder og du viser også hvorledes du håndtere dine kunders filer. (Tip: prøv at kigge i bunden af skærmen hvor du ændre kontrasten på et billede - "Danfoss").
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benny,

Denne tråd hører vel mest under "Jeg har et godt tilbud til dig!" - gerne med en lille rabat til os Amino''er
 
Der er helt sikkert mange af os der kunne have glæde af et kursus...
 
mvh Carsten
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ryd op i alle dine vinduer INDEN du tager screenshots eller film.... Du afslører dine kunder og du viser også hvorledes du håndtere dine kunders filer. (Tip: prøv at kigge i bunden af skærmen hvor du ændre kontrasten på et billede - "Danfoss").

Tjah bum bum - processlinien blev glemt skjult på shadow/highlight klippet - eller er det "product placement"... - eller et notat fra microsoft OneNote faneblad... - men du ved nu at jeg bruger Camtasia Studio. 
 
Denne tråd hører vel mest under "Jeg har et godt tilbud til dig!" - gerne med en lille rabat til os Amino''er
Der er helt sikkert mange af os der kunne have glæde af et kursus...
mvh Carsten
 
Bandit! Det er svært at give rabat på filmklip og viden omkring billedemanipulation der er gratis.
Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende site, du har fået lavet der, jeg ser mig selv som lidt af en photoshop ekspert og har brugt mange timer foran computerskærmen og tv skærmen sammen med Deke McClelland fra Totaltraining. Jeg synes din ide er fin, dog synes jeg du skal arbejde meget med hvordan hele konceptet bliver præsenteret lige fra hjemmeside design, til videokvalitet, lydkvalitet og selve speaket. Her mangler det en hel del.

Der hvor jeg ville ligge mit primære fokus er nok selve hjemmeside designet. Jeg var lidt skeptisk da jeg så den forside, jeg synes ikke den kommunikerer godt nok at dette er et site der indeholder den viden som der ligger i videoerne. Hjemmesiden trænger virkelig til et grafisk photoshop løft, ellers virker det ikke særlig troværdigt.
 
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/20/2006 8:57:32 PM Forfatter: Benny Thaibert / bit2b.dk
Denne tråd hører vel mest under 'Jeg har et godt tilbud til dig!' - gerne med en lille rabat til os Amino'er
Der er helt sikkert mange af os der kunne have glæde af et kursus...
mvh Carsten
Bandit! Det er svært at give rabat på filmklip og viden omkring billedemanipulation der er gratis.
 
 
Tja, jeg kiggede på Grafisk Sammensurium på dit site, og den er da ikke gratis så vidt jeg kan se...
 
mvh Carsten
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes faktisk, det er nogle fine små film, og jeg har tilmeldt mig nyhedsbrevet.
Der var ikke meget nyt i det for mig, men får man et enkelt ukendt tip ved at se 30 sek. video, er det jo ikke spildt.
F.eks. kendte jeg ikke til tricket med at bruge backspace sammen med den magnetiske lasso. Tak for det.
 
Derudover er jeg enig i at siden er for dårlig rent grafisk. Den ligner simpelt hen ikke noget, som handler om grafik på dit niveau.
 
Jeg ved godt, at CMS kan være meget styrende. Kan du ikke arbejde med designelementer som er helt hvide i sammenføjningerne? På den måde kan du undgå noget af det meget "kasseagtige" design.
 
Jeg glæder mig til din næste film - med en bedre mikrofon, kan du måske blive indstillet til en Robert :-).
 
mvh Hans
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)