Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klinik og IT virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har i øjeblikket registeret en IT-virksomhed som Iværksætterselskab, og er ved at planlægge at starte en terapeutisk enkeltperson klinik op.
Mine spørgsmål ligger så på:

- Hvilken selskabsform egner sig til klinikken?
- Jeg vil gerne kunne overføre penge fra klinikken til IT-virksomheden, og havde tænkt på at starte et Holding IVS, som ville være ejer af begge selskaber, og der igennem kunne overføre pengene, er det en mulighed, eller er der bedre alternativer :)?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Mark

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

alt fra enkeltmands til selskab men skal der overføres overskud (andre penge kan ikke som sådan bare overføres) så er det jo selskaber vi taler. Det er formentlig muligt at drive begge i dit IVS - det vil være en momspligtigt og - måske - en lønsumspligtig del - to brancher - men det KAN godt ligge i et selskab

Du kan også lave nyt drifts IVS og så et holding som opsuger begge overskud/underskud men husk lige, at hvert selskab koster penge at administrere lige som du allerede nu jo har lovpligtig arbejdsskadeforsikring der skal være tegnet for dig som ejer/direktør, uanset løn eller omsætning

Stiftewr du nu et nyt drift og et holding, så skal hver af de selskaber i deres CVR også omfattes af den lovpligtige arbejdsskade, og du kan let ha 5-6.000 om året i udgift bare til det.

Dertil jo altså 3 erhvervskonti i banken (risiko for pris) 3 regnskaber - årsrapport og selskabsselvangivelser og nu med sambeskatning i holding - vil meget let være udgift til hjælp for det også

Overvej, om du kan ha det i et - tag gerne og betal en revisor for en samtale vil jeg råde til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)