Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, skal man have en erhvervskonto når man laver et cvr nr. eller kan man bruge en alm konto?

Jeg starter en butik op til Marts, hvad skal jeg vælge ivs eller enkeltmandsfirma gode råd modtages om alt Moms skat osv

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

I personlig virksomhed KAN du bruge en personlig bankkonto men banken skal være med på at dit CVR knyttes til den, som nemKonto der er lovpligtig. I IVS skal det være egentlig erhvervskonto

Her lidt om hvad det koster at drive selskab og personlig virksomhed mod hinanden http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

Overvej min bog #selvstændig som e-bog eller paper-back som link her- Den har personlig virksomhed, enkeltmands, PMV og I/S samt selskaberne IVS og ApS, stiftelse i detaljer, lovpligter, skat, moms, huskeregler - bankkonto og meget andet gennemgået i letlæst form - både til lige at læse i sin helhed, og siden som opslagsværk

Du taler om butik, og det er ofte en vis risiko, lager, leje osv - så der kunne en del nok tale for et selskab, selv om det har flere faste omkostninger og banken givet kræver personlig sikkerhed i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for råd, tænkte på om det var nogle der havde gode fif, omkring moms. Tænker på hvis jeg har fået tingene af noget familie, i en slags kommision hvordan så med moms og skat-

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det du betaler dem når du har solgt varen din udgift - og det du sælger for din indtægt og så har du overskuddet som du beskattes af.

Du skal som udgangspunkt altid have moms på dine salg, men har du købt ting af private og sælger dem uændret videre, så kan du bruge brugtmomsordningen så du kun har moms på fortjenesten. Det vil igen være din salgspris minus det du giver i kommision - MEN du skal skal være skarp på at bruge ordningen 100% efter reglerne - for ellers er det bare helt normal moms på salget http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html  

Husk at forsikre ting du har i kommision uanset hvem der ejer dem. Husk ordentligt bilag når du køber tingene ved salget - tingen beskrevet og sælger navn og adresse

Pas på du ikke roder for mange ting ind i samme tråd - overskriften bliver så misvisende Smile 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)