Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tre typer personligt ejede selskaber?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg var et tur forbi virk.dk - hvor det p.t. er umuligt at logge på med digital signatur - og så under personligt ejede selskaber, at man kan/skal vælge en af tre mulige typer. Men der var igen beskrivelse af hvad forskellen mellem dem er. Er der nogen der kan hjælpe med at kaste lys over hvad de er?
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ihvertfald I/S, Personlig ejet, mener også K/S er med personlig hæftelse, men er ikke lige sikker på den...


Hvordan skal din virksomhed drives? Er det kun dig selv? Eller har du nogle partnere ?
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
> mener også K/S er med personlig hæftelse

Det er den. Der er to typer af deltagere, komplementater og kommanditister.  Groft sagt minder det om et I/S, men kommanditisterne har mulighed for at hæfte personligt med et begrænset beløb, hvor komplementarer ligesom interessenter hæfter med hele deres formue.
Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, jeg var ikke frygtelig tydelig i min formulering - sorry. Det er tre typer beskatningsformer.

Et citat fra virk.dk:

"Hvis du etablerer din virksomhed som personligt ejet, kan du desuden vælge mellem tre forskellige former for beskatning: personskattereglerne, virksomhedsskatteordningen og kapitalafkastordningen."

Her er et link til siden med teksten:


Jeg kan ikke ud fra dette gennemskue hvad hver enkelt types fordele og ulemper er?
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er nemmest at vejlede om valg af beskatningsform, hvis vi kender lidt til din virksomhed.
 
Men grundlæggende indbærer personbeskatning, at hele din virksomheds resultat indregnes i din personlige indkomst, og beskattes dermed på samme måde som f.eks. din arbejdsindkomst. Virksomhedens renteudgifter henregnes til din kapitalindkomst. Med mindre du har betydelige kapitalindtægter (typisk renteindtægter) medfører dette en lavere skattemæssig værdi af renteudgifterne.

Med virksomhedsskatteordningen kan du dels få fuldt skattefradrag for dine renteudgifter, dels kan du opspare overskud i virksomheden. Dermed tvinges du ikke til at lade hele årets resultat beskatte som personlig indkomst - du kan lade det áconto-beskatte med 28% og dermed frigøre resourcer til investeringer og konsolidering. Den del af overskuddet, du trækker ud, beskattes som personlig indkomst.
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

''Hvis du etablerer din virksomhed som personligt ejet, kan du desuden vælge mellem tre forskellige former for beskatning: personskattereglerne, virksomhedsskatteordningen og kapitalafkastordningen''.

 
Personsskattereglerne: her betaler du godt de nogle og 50% i skat - hvor frikort også indgår
 
Virksomhedsskatteordningen: denne kan du komme ind under hvis du har holdt dit privat og virksomhedsregnskab hvert for sig. altså ikke lavet personlige hævninger fra firma kontoen uden at bogføre dem som personligt brugt.
Med denne for for beskatning har du mulighed for at opspare penge i dit personligt ejede firma ligesom i et A/S og APS. Du betaler i første omgang 28% i skat (2006 tal) af overskuddet, hvor pengene så står i firmaet. Hvis du senere hen ønsker at hæve dem skal du betale forskellen ml. din personlige skat (ca. 50%) og de 28% fra virksomhedsordningen. Så når du trækker dem ud skal du betale godt(50%-28% (da de allerede er betalt)) = 22% i skat i anden omgang. Så er pengene dine :)
 
Den sidste må jeg hellere lade en anden fortælle om :)
 
Held og lykke,
Christoffer Sørensen
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Kapitalafkastordningen er mere simpel end virksomhedsordningen. Man beregner et kapitalafkast af aktiverne i virksomheden som går fra i den personlige indkomst og tillægges kapitalindkomsten. Sagt med andre ord: En del af overskuddet i virksomheden betragtes som rente til indehaveren af dennes investering og flyttes derved ned til beskatning som kapitalindkomst. 
 
Ordningen er særligt fordelagtig på ejendomme fordi man beregner kapitalafkastet af ejendommens værdi uden at tage højde for gælden. Bemærk dog at der er visse grænser for hvor højt afkastet kan blive.
 
 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 28. Feb 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

- og tak for info!
 
Jeg kunne dog godt lige tænke mig at spørge om ens "personlige indtjening" bliver påvirket, hvis man er under virksomhedsordningen, men ikke trækker penge ud af firmaet? (jeg tænker især på det i.f.m. S.U. og de grænser for personlig indtjening der er relation til dette..)
 
mvh
Emil
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Opsparet overskud vil ikke "tælle med" i SU-fribeløbs-sammenhæng. Det vil det først, når det bliver trukket ud af virksomheden.
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har stor fornøjelse af virksomhedsskatteordningen (jeg ejer et ApS 100% og er medejer af et K/S og et I/S). Den sparede mig sidste år for ca. 30K i skat.
 
Omkring selskaber ville jeg idag vælge et engelsk Ltd. med hjemsted i UK og filial i DK. Der er ingen kapitalkrav, men firmaet er stadig en selvstændig juridisk enhed godkendt i EU. Eneste ulempe så vidt jeg ser er at det nok begrænser adgangen til at låne penge (ingen sikkerhed i det "tomme" selskab).
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)