Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøde for forsent momsregistrering.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er der nogle der ved hvor stor en bøde for forsent momsregistrering kan være?
Jeg startede en webshop for to måneder siden som hobby/test. Tingene udviklede sig pænt hurtigt og jeg nåede over 50000 kr omsætning på kort tid. Jeg glemte at momsregistrere min virksomhed.

Jeg læste at uanset om man skal betale moms eller ej, så skal virsomheder momsregistreres når de har en omsætning på over 50000kr om året.

Hvor stor kan sådan en bøde være?

Tak

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ret svært for mig at vurdere. 

Det drejer sig bare om at få bragt forholdet i orden øjeblikkeligt. 

Tag eventuelt fat i en revisor vedr. dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

alt fra 0 - hvis man slipper under radaen - til moms af oms inden gange 2 i bod

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mina

Der findes gode og dårlige problemer. Jeg synes du har et godt problem. At nå en omsætning på 50.000 på to måneder er der mange, der vil misunde dig; godt gået. 
Bare se at få din virksomhed registreret og bliv en "rigtig virksomhed" og betal en evt. bøde, men du bør kunne holde dig under radaren, som John skriver.

Jeg håber, du har et godt dækningsbidrag på din omsætning? Hvis ikke, er omsætningen på de jo 50.000 ikke så interessant.

Når du bliver en virksomhed skal du huske at lægge moms til din udsalgspris - og du kan trække momsen fra dine indkøb.

Fortsat god vind.

mvh
Mogens

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens Thomsen:

Jeg håber, du har et godt dækningsbidrag på din omsætning? Hvis ikke, er omsætningen på de jo 50.000 ikke så interessant.

Det må du lige uddybe?

Hvorfor er en omsætning på 50.000 kr. ikke interessant når der snakkes om registreringsgrænsen i momsloven, uanset om dækningsbidrag er højt, lavt eller decideret negativt?

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Humblebrag! Men 50.000 rett fra start er fantastisk, og tyder på at du har muligheter for en suksess liggende foran deg! 

Her er det bare å slutte og se på prosjektet som en hobby/test, men heller ta på seg arbeidshanskene!

MPR Gruppen - Norsk kompetansehus innen regnskapsføring og revisjon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
til moms af oms inden gange 2 i bod

Ordensbøden for uregistreret virksomhed er 2000 kr. Dertil kommer så risikoen for at der skal svares moms af hele omsætningen frem til registreringen.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Ordensbøden for uregistreret virksomhed er 2000 kr. Dertil kommer så risikoen for at der skal svares moms af hele omsætningen frem til registreringen.

Oversat til tal;  

Hvis du har solgt for fx 52.000 kr. før moms-restreringen - så kan de kræve at du betaler moms af det - selvom du ikke har opkrævet det. 

Så hvis 52.000 kr. = 10.400 kr moms (tilsvarende 25%) 

+ Evt. bøde som nævnt af Whiskey.

Til Whiskey; Super du bidrager med denne info. Kendte ikke beløbs-størrelsen. Ville bare lige lave dit glimrende indlæg om til et tal-eksempel, blot for at hjælpe trådstarter :-) 

Tilmeldt 20. Feb 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar allesammen. Jeg kan de at jeg har et nyt problem. Fandt ud af at jeg både skal registrere mig som import og eksport når jeg sælger fra Japan til USA. Jeg sælger nemlig kune fra Japan til USA.

Hvad synes i? Skal jeg stoppe mine reklamer og få styr på tingene eller skal bare lad det køre og få styr på tingene? Lige nu tjener jeg 1600 USD om dagen. Så måske skulle jeg stoppe FB reklamerne og få styr på tingene først, inden jeg kommer i flere problemer.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mina88:

Tak for svar allesammen. Jeg kan de at jeg har et nyt problem. Fandt ud af at jeg både skal registrere mig som import og eksport når jeg sælger fra Japan til USA. Jeg sælger nemlig kune fra Japan til USA.

Hvad synes i? Skal jeg stoppe mine reklamer og få styr på tingene eller skal bare lad det køre og få styr på tingene? Lige nu tjener jeg 1600 USD om dagen. Så måske skulle jeg stoppe FB reklamerne og få styr på tingene først, inden jeg kommer i flere problemer.

Gå ind på www.agera.dk - find en bogholder/revisor der har tid idag - og få taget de step der skal til IDAG. 

Du må IKKE lade dette vente. Du er nødt til at SKRIDE TIL HANDLING ØJEBLIKKELIGT. 

Det er bedre at du bruger et par tusinde på at få styr på dette nu, fremfor at være i problemer.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)