Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Expenses, hvordan forholder jeg mig til faktura og regnskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har for nyligt været på et job i udlandet for en kunde, og vi har aftalt en pris plus expenses. Da jeg nu skal sende en faktura bliver jeg usikker på hvordan jeg skal forholde mig til dette. Det er kun 2 udlæg for taxa til og fra lufthavn så det drejer sig om, og jeg har selvfølgelig gemt kvitteringen. Nå jeg skriver fakturaen skal jeg så bare lave en ny linie for hver udgift jeg har haft? Og hvordan afstemmer man så i forhold til sin bank når jeg skriver en expens på 15€ på min faktura, og det beløb de betaler mig så ikke matcher 100% med det beløb jeg betalte iflg. mit bankudtog. Jeg gætter på at kunden skal have den originale kvittering til deres regnskab, men skal jeg gemme en til mig eget, eller går fakturaen ind og agere kvittering (da det jo er kunden som betaler dem i sidste ende).

På forhånd tak for hjælpen derude!

/ Chris

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgiften bogføres som udgift mod bank - og indtægten som indtægt via din faktura så dermed vil din bank jo altid stemme - det er en udgift for sig og en indtægt for sig og jeg ville ikke rode med valutaregulering eller andet for så lidt - banken stemmer jo på øre (DIn udgift bogfører du jo som DKK trækket i forhold til de 15 euro - og du skal vel også skrive 15 euro = dkk xxx på din faktura som det beløb banken trak - da du jo ikke kan ha dkk og euro på din faktura

Det nemmeste er vel at sætte det på fakturaen + moms og glemme udlæg som sådan for er de momsregistrerede er det jo samme sag hele vejen og de betaler så bare som aftalt med dig + det ekstra for dine omkostinger

Ellers ja - så skal de have de originale kvitteringer (som i princip skal være i deres navn) og enten på samme faktura eller del det i to

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense V
Tilmeldt 3. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan på din faktura fakturere 2 udlæg på en linje og lægger kopier af 2 kvitteringer som bilag, der skal sende til kunde, så de ved, at beløbet bliver lagt sammen til det beløb, der faktureres. Husk altid, at fakturering af udlæg er momsfri, jf. momslovens § 27, stk. 3, nr. 3. Derfor er det en god ide at oprette en særskilt konto for dette, da hvis du skal foretage momsafstemning, så har du en konto, som du skal forholde sig til.

Når du på fakturaen skriver en udgifter (expenses) på 15€, som beregnes ud fra de 2 kvitteringer, så vil du modtage de samme beløb fra kunde, dvs. 15€. Problemet er, hvis kursen for den dag du betalte for taxakørsel og kursen den dag kunder betaler er ikke det samme, så vil du opleve en kursdifference, den skal du bogføre som udgifter under finansielle udgifter/indtægter.

Hvis du mener, at du betaler taxakørsel i DDK og du beregner den til at blive 15€, så vil du opleve det samme, medmindre du skal betale gebyr til banken ifm. omregning af € til DKK. Vi i daglige dag opleve, at købskurs er altid højere end salgskurs. Dette skal du ses som en kursdifference og skal behandles som en finansielle udgifter.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)