Hej Amino. Jeg har for nyligt været på et job i udlandet for en kunde, og vi har aftalt en pris plus expenses. Da jeg nu skal sende en faktura bliver jeg usikker på hvordan jeg skal forholde mig til dette. Det er kun 2 udlæg for taxa til og fra lufthavn så det drejer sig om, og jeg har selvfølgelig gemt kvitteringen. Nå jeg skriver fakturaen skal jeg så bare lave en ny linie for hver udgift jeg har haft? Og hvordan afstemmer man så i forhold til sin bank når jeg skriver en expens på 15€ på min faktura, og det beløb de betaler mig så ikke matcher 100% med det beløb jeg betalte iflg. mit bankudtog. Jeg gætter på at kunden skal have den originale kvittering til deres regnskab, men skal jeg gemme en til mig eget, eller går fakturaen ind og agere kvittering (da det jo er kunden som betaler dem i sidste ende). På forhånd tak for hjælpen derude! / Chris |
Udgiften bogføres som udgift mod bank - og indtægten som indtægt via din faktura så dermed vil din bank jo altid stemme - det er en udgift for sig og en indtægt for sig og jeg ville ikke rode med valutaregulering eller andet for så lidt - banken stemmer jo på øre (DIn udgift bogfører du jo som DKK trækket i forhold til de 15 euro - og du skal vel også skrive 15 euro = dkk xxx på din faktura som det beløb banken trak - da du jo ikke kan ha dkk og euro på din faktura
Det nemmeste er vel at sætte det på fakturaen + moms og glemme udlæg som sådan for er de momsregistrerede er det jo samme sag hele vejen og de betaler så bare som aftalt med dig + det ekstra for dine omkostinger
Ellers ja - så skal de have de originale kvitteringer (som i princip skal være i deres navn) og enten på samme faktura eller del det i to
vh John Hannover