Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemme kontor

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 8355 Solbjerg
Tilmeldt 1. Aug 15
Indlæg ialt: 22
Fra  T Produkt Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Jeg har inddraget et areal af min private bolig til kontor. Men hvor, hvad og hvordan føre man ind som fradrag i virksomheden. Og skal der gøres noget i den private forskudsregistrering. Har nogen et godt bud vil jeg blive meget glad. Og på forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal den del jo være helt specifikt til kontor i princip så det ikke kan anvendes privat -  ikke med private møbler - ikke så der skal være gennemgang for at komme i soveværelse/toilet osv

Dernæst er det forskelligt om det er i lejebolig - hvor du hvis du opfylder kravene, kan trække et beløb fra svarende til den % af lejen som arealet udgør

Er det ejerbolig så vil der være tale om samme indtægt privat som udgift i virksomheden og det giver ikke skattemæssig mening, så der tager man fradrag for forbrug og ejendomsskat svarende til % areal

I begge fald er % areal forudsat det er sammenlignelige m2 og ikke et loftrum mod dagligstue osv

Læs meget mere om reglerne for at kunne få fradrag her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)