Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket virksomheds setup bør man lave indenrigs/udenrigs

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

har tidl. lavet lidt debat spørgsmål til dette. nu vil jeg uddybe situationen lidt.

kort sagt. jeg Skal starte et callcenter i spanien.

planerne er så følgende. 

alt overskud spares op til rent vækst, efter 1 1/2 års tid ville jeg gerne sku have nok midler til at åbne endnu et callcenter. 

planerne er nemlig at skabe et par centre i forskellige lokationer, (DK, Tyskland, Spanien)

jeg ville formentligt også have nogle freelancere indover som sidder i DK

jeg ville jo derfor gerne have alle lokale selskaber tilknyttet et dansk holding.

i starten ser jeg det som lidt en udfordring at få oprettet det spanske og det koster også hurtigt en 12.000kr. at få nogen til at hjælpe med at oprette det hele.

derudover er der mange danske kunder i Branchen der kun ville samarbejde med et dansk ApS.

Derfor tænker jeg følgende :

Starter et dansk Holding selskab der så stifter et dansk ApS (Datterselskab) (Rullende kapital) så jeg ikke skal smide de 50.000 2 gange.

de første 3-4 måneder ville de ansatte være på kontrakt herigennem.

derefter, når resultaterne begynder at komme og penge i kassen flytter jeg overskud op i Holding igen, som så opretter et Spansk SL (datterselskab)

derefter ville alle ansatte komme på spanske lønningskontrakter. 

på nuværende tidspunkt ville jeg så fakturere kunden med mit danske ApS, hvorefter jeg så fakturere fra mit Spanske SL til mit danske ApS, for arbejdskraft, kun lige nok til at det køre rundt dernede.. det vil sige jeg så har et overskud i mit danske aps. som jeg engang i kvartalet smider op i mit holdingselskab

Jeg vil egentlig bare sørger for at min konstruktion er den helt rigtige fra start.

DET der så er min kattepine er, er det her alt for kompliceret i starten?? bør jeg egentlig bare starte et spansk SL og så oprette alt andet efterfølgende, da det ikke er sikkert den kunde jeg får KUN vil faktureres af et dansk ApS?

hvad vil du gøre? fordele og ulemper.

og hvad ville i skyde på årlige omkostninger ville være i dansk holding/ dansk ApS ang. årsregnskaber når der ikke er det helt store aktivitet i virksomhederne.

På forhånd tak! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46492
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke overskue det - men godt give bud på omkostinger

Drift og holding i DK - ikke meget aktivitet men dog noget og sambeskatning - ca 6-12.000 afhængig af grad af revisor eller bogholder til årsrapport/selvangivelser

Lovpligtig arbejdsskadeforsikring i begge for dig uanset løn og omsætning . regn 2.000-2.500 per år og du skal ha forsikringen til at sætte begge CVR på da begge SKAL være dækket (+ mere når du har ansatte  men som basis)

erhvervskonto x 2 i bank - nok fra 0 til 5.000 kr om året - til forhandling - 0 er vanskeligt idag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

kasper henriksen:
hvad vil du gøre? fordele og ulemper.

Kontakte en revisor med kendskab til både danske og spanske forhold.

Ulemper - det koster penge den slags rådgivning.

Fordel - professionel rådgivning, som foruden skat- og selskabsret også kan pege på problemstillinger omkring spansk arbejdsret (I flere af landene omkring middelhavet skal man være ups på at personalet ansættes på de rigtige kontrakter), hjælpe med de rigtige registreringer i Spanien mv. 


kasper henriksen:
og hvad ville i skyde på årlige omkostninger ville være i dansk holding/ dansk ApS ang. årsregnskaber når der ikke er det helt store aktivitet i virksomhederne.

Umuligt at svare på. Det kommer an på om vi bare tale om regnskab eller egentlig revision og herunder om der også skal laves skatteopgørelser i både Danmark og Spanien. Skal der laves sambeskatning mv? Jeg ville ikke falde ned af stolen hvis en revisor sagde 25.000 kr eller mere.

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ville et holding evt. helt kunne undlades? 

mit danske Aps kan vel bare beholde alt overskud og så står pengene stadig i sikkerhed?

hvis der sku være noget overskud i det spanske SL kan jeg vel bare fakturere det igen fra mit danske ApS så penge står i sikkerhed i det danske.

har haft tanken om det egentlig vil være en unødvendig ting med dansk holding

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46492
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan se lidt med fordele/ulemper i holding - men du kan jo sige, at hvis du driver drift i dit danske selskab, så er penge kun i sikkerhed hvis du ikke går konkurs med det 

 men fordele / ulemper holding http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html  

Fakturere mellem dine selskaber er ikke sådan helt frit vel - det skal jo være for udført arbejde og til en pris som det spanske selskab - og danske selskab, afhængigt af hvilket der fakturerer, ville sælge den helt tilsvarende ydelse til 3 part for - ellers er det jo flyting af penge af skattehensyn som transferpricing

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)