Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsfradrag til studerende med lønnet mentorarbejde

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg er faldet over følgende, som jeg har brug for jeres assistance til.

http://10000kr.dk/diverse/tips-til-studerende/fa-befordringsfradrag-for-transport-til-studiet/

Her nævnes det, at man kan få befordring for studiejob på, eller nær studiestedet. Jeg "arbejder" lønnet for mit studiested som mentor, og tænker om jeg kan kræve befordring for de dage hvor jeg beviseligt har en form for mentortjans, et møde eller lign. - Jeg får jo løn for det.

Så vidt jeg lige kan se, af min kalender, så har jeg været mentoraktiv på 9 forskellige dage, hvor jeg altså har været nødsaget til at møde op på skolen, uagtet at jeg måske havde "fri" fra mit studie. Og så vidt jeg lige kan regne ud, så vil jeg i følge SKATs befordringsfradragsberegner kunne få for alt udover 12km, hvilket vil sige 35km hver vej. Det giver 630km af 2,05kr. pr. km = 1.291,50kr. i befordringsfradrag.

De fleste tænker sikkert, at det ikke engang er værd at bruge tid på, men med en SU og en lille på vej, ville 1300kr. bestemt være værd at tage med.

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Betingelse for at få fradrag er, at omkostningen er afholdt for at sikre og vedligeholde indkomsten...

Så ta' du bare fradraget de dage, du har været på mentorjob..

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)