Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Autoforhandler ide - lovligt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med et netværksmøde fik jeg mig en god snak med en spirende autoforhandler. Men jeg er ikke sikker på at hans ’ide’ er helt holdbar – så jeg prøver den lige :-)

A) ”Jeg” starter et Autoforhandler CVR nummer for at købe nogle billige brugte biler på fx Autocom.

B) Så sælger min autobiks bilerne til mig (som privat person), med en fortjeneste på… lad os sige 1000 kr. (så er der også lidt til skattefar).

C) Så sælger JEG (som privat person) bilerne videre og score måske en fortjeneste på 3000 kr. (vi er enige om, at jeg skal betale skat af de 3.000 som jeg har tjent som privatperson).

På den her måde kan jeg nu købe billige biler, og sælge dem videre uden garanti… men ER det lovligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle:

I forbindelse med et netværksmøde fik jeg mig en god snak med en spirende autoforhandler. Men jeg er ikke sikker på at hans ’ide’ er helt holdbar – så jeg prøver den lige :-)

A) ”Jeg” starter et Autoforhandler CVR nummer for at købe nogle billige brugte biler på fx Autocom.

B) Så sælger min autobiks bilerne til mig (som privat person), med en fortjeneste på… lad os sige 1000 kr. (så er der også lidt til skattefar).

C) Så sælger JEG (som privat person) bilerne videre og score måske en fortjeneste på 3000 kr. (vi er enige om, at jeg skal betale skat af de 3.000 som jeg har tjent som privatperson).

På den her måde kan jeg nu købe billige biler, og sælge dem videre uden garanti… men ER det lovligt?

nej - selv som privat er man forhandler når man handler - køber og sælger med fortjeneste for øje. Det er kun hvis det er din egen private bil - type privat indbo i det hele taget, at du ikke skal give de sædvanlige rettigheder

Dertil kommer, at du skal følge alm momsregler med registrering så snart du kan se omsætning vil være over 50.000 kr på 12 mdr - men svaret er nej - den går ikke som at handle med biler med overskud for øje uden at følge reklamationsregler og andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 5 person

Det er muligt at det ikke er lovligt, men tro mig det sker.

Jeg kender en med gode kontakter til autobranchen der i ny og næ køber brugte biler som såkaldt engrossalg (ingen garanti).

Bilforhandleren indkøber brugt bil, som kan indbringe x antal 1000 kroner ved videresalg.

Bilforhandleren videresælger imidlertid bilen til privat person til indkøbsprisen. Privat person kan herefter videresælge bilen for x antal 1000 kroner mere end indkøbspris. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

der foregår masser af ulovligheder, og måske tilmed ekstra mange i bilbranchen - men trådstarter spørger om det er lovligt - og vil jo så tilmed selv eje selskabet der sælger videre, og så er svaret ret enkelt -nej

Du kan lige forlænge listen med andre ting der ikke er lovlige - bilhandler, skat, moms osv - men som foregår

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har du helt ret i John, det er heller ikke en anbefaling fra min side at bevæge sig ud i dette trick.

Derfor undrer det mig også at min historie fra det virkelige liv har udløst en stjerne, men nuvel sådan er det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har jeg givet - da hver gang nogen skriver, at det sker skam ofte - så ER det en slags anbefaling.

Det er helt som når nogen spørger, om de ikke bare kan omgå momsregler ved at lægge private ting ind - så svarer nogen - Det er der masser der gør, og det opdages ikke.

Det vil hver gang bare føre til, at en del mener, at man da er et godt fjols, bare fordi man holder loven - og det er alle de andre der så løber med fordelene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres gode svar. Jeg er glad for at få en ide om hvad der bør foregå - og hvad der rent faktisk sker i den virkelige verden. Jeg er blevet MEGET klogere :-)

Problemet kan vel også være at mange bilforhandlere tror deres metode er lovlig?.. eller måske er jeg bare naiv.

 

PS. Jeg høre IKKE en anbefaling, jeg høre en ’vær-opmærksom-på’.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
Den har jeg givet - da hver gang nogen skriver, at det sker skam ofte - så ER det en slags anbefaling.


Det er ingenlunde en anbefaling, det tror jeg også det fleste er klar over, men jeg tager det til efterretning, og vil fremover understrege det tydeligere så INGEN fremover er i tvivl om min holdning. Og nej jeg er ikke sur jeg lever med den ene stjerne :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)