Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fælleskøb udenfor EU

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er

Vi er nogle stykker som har snakket om at fælleskøbe nogle apparater i Kina gennem en kontakt som jeg har. 

Apparaterne er i sig selv godkendte til det eurpæiske marked og bliver solgt bl.a. i UK...

Formålet med fælleskøbet er at få en bedre pris hvis vi køber et større antal, og forskellen er ikke uanselig... Proceduren er som følger at 1 i gruppen motager pengene fra de andre og placere ordren som så bliver sendt til denne efterfølgende som også afregner told og moms af varen...  Varen bliver herefter afhentet af de andre fælleskøbere på adressen. Der er ingen fortjeneste på varen, men holdes udgiftsneutral da det er tænkt som et rent fælleskøb...


Må man overhoved det? og hvilke problemer kan personen som arrangerer dette rende ind i... 

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Den der importerer må uanset - ingen fortjeneste nok ses som erhvervsmæssig import = skal være importregistreret i sit firma CVR

Det vil så være den person der også har det 100% fulde ansvar for alt - godkendelser - skader, told, moms osv

De som køber - vil - hvis den der importerer er momsregistreret (ikke krav hvis under 50 t forventet omsætning over alle 12 mdr perioder) - betale moms til ham der importerer og videresælger - 

Uden moms registrering, vil den der køber - skulle betale dansk moms af importen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, dog ikke lige det jeg havde håbet på....

Fælleskøb indenfor EU burde vel være ok, så er der i hvert fald ikke problemer med import og moms...

Vi har muligvis fundet en kontakt indenfor EU som vil købe dem for os...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)