Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feriepenge som selvstændig, hvornår kan de udbetales?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Flourish I/S Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst flere inputs om feriepenge her på sitet, men har et spørgsmål til:

Jeg har haft fast arbejde t.o.m. oktober sidste år og har derfor feriepenge til gode. Jeg kan nu få hovedparten udbetalt til september og resten til april 2017 med mindre jeg holder ferie. Mit firma består af en butiksdel - pt. som e-shop - og en kursusdel.

- Men:

1. Hvordan holder jeg ferie som selvstændig? Så længe jeg er hjemme, er jeg jo reelt på arbejde - med mindre jeg slukker for telefon, pc og tankevirksomhed. Selv på ferie vil det kræve selvdisciplin at holde sig fra firmaet helt.

2. Selvom jeg er i A-kasse, får jeg intet derfra, da jeg jo har et firma. Dvs. jeg får kun, hvad jeg tjener på firmaet, og det er ikke meget her i starten. Normalt ville jeg få feriepengene udbetalt som løn i juli, men det får jeg jo så ikke i år. Da en del af min indtjening ud over firmaet ligger i sæsonen for (ungdoms)skoler, tjener jeg meget lidt i sommerperioden.

3. Eftersom det vel reelt er mine penge, har jeg lidt (forstået på jysk) svært ved at forstå, at jeg ikke bare kan få dem nu til maj 2016.

Findes der andre muligheder for at få sine penge udbetalt?

På forhånd tak, hvis I vil tage tid til at svare på dette.

Med venlig hilsen

Annette Sund Jespersen

 

 

 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan med ferie som selvstændig? Det fortæller Krifa dig lige her! 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bare underskrive min ferie seddel selv. Og skrive du tager ferie fra 1 maj og indtil det er opbrugt. Og du får udbetalt dine penge :-) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)