Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyprojekt har vokset til stort - hjælp til at skaffe økonomisk støtte

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

fafler:
I har ret i det med en forening nok er mere kompliceret end jeg har antaget. Og så er der det med rettighederne til projektet. Der er en del programkode jeg trods alt selv vil beholde copyright over, det kan jeg ikke rigtig regne ud om hører ind under "foreningens aktiver."

Ja det var lidt min "fornemmelse" fra starten, og med de ønsker så er forening nok ikke dit svar - for ja - det vil givet høre underforeningen hvis der er sammenfald mellem din privatøkonomi og interesse, og foreningens drift

fafler:
De servere jeg lejer står i holland og frankrig, kan jeg stadig trække dem fra i momregnskabet, og er det stadig 25%?
Du betaler som evt momsregistreret ikke moms af de servere og derfor er det ikke fradrag
Det er der for regninger fra danske momsregistrerede når du er momsregistret, men du slipper for moms fra EU køb når du er momsregistreret, og dermed har du ikke den udgift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Apr 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John. Jeg har lidt arbejde foran mig med at få overblik over hvad det er jeg er ved at rode mig ud i, men tror på i har ret i det er vejen frem.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er op imod 15000 spillere på ad gangen, så må dette da være guf for et firma, som har denne gruppe mennesker som målgruppe? De vil da så nemt som ingenting kunne finde nogle tusind om måneden til drift af servere.

Jeg tænker at hvis firmaet får lov til at reklamere overfor dine brugere og til gengæld betaler driften af serverne, så har du hverken forretning, forening eller regnskaber at tænke på - men du skal blot beholde rettighederne til serveren og lade modparten afholde omkostninger direkte med din udbyder.

Kan det ikke være en gangbar vej?

Tilmeldt 22. Apr 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh, jeg kan ikke blære mig med 15000 ad gangen, kun en 400 stykker. Men jo, det kunne også sagtens være en mulighed, for vores eneste udgift er netop hosting. Her er jeg bare også i tvivl om hvordan jeg får fat i den rigtige målgruppe.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)