Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gavekort indløs- repræsentation bogføring

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 17
Fra  Mengs Univers Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udstedt gavekort i forbindelse med bl.a. konkurrence på Facebook og åbning af virksomhed.

Jeg har bogført disse under reklame og annonce i Dinero.

Spørgsmålet er, når vinderen så indløser gavekortet - skal jeg så bogføre det igen?

Altså så det bliver bogført som indløst.

Og hvilke konti skal jeg da evt. bruge?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke hvordan du har bogført i første omgang - vel som du skriver-  reklame og annonce- men hvad brugte du som modkonto. Vel en konto under (kortfristet) gæld. Det er så den der skal udlignes MEN du må jo ikke få det ind to gange som udgift - Du kunne givet nu bare bogføre lige modsat så du nu krediterer reklame og debiterer gæld for så at lave et helt normalt varesalg - men jeg tror det måske var forkert ikke at holde alt i status i første omgang - uden at være ekspert - få fat i deres support - eller en bogholder, Det er afgørende, at du ikke nu får lavet en dobbelt udgift

Jeg tror så også du skal se på regler for gavekort - for de skal dels være til en helt ubestemt kreds af kunder - og der er også regler for hvis de har kontant værdi hvor modtager kan skulle beskattes af værdien

Husk alt om evt tilladelse til konkurrence og præmier og beskatning for vinderne af de kontante gavekort osv. (jeg har det ikke i hovedet så du må google eller spørge andre) Det er ikke bare at gi kontantværdier væk i evt ikke godkendte lotterier - og jeg kan ikke helt regler for konkurrencer så vent på andre eller google - for du kan jo ikke bogføre en markedsføringsomkostning, hvis ikke pengene er anvendt og BESKATTET efter reglerne

start her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788633 

 det vil nemlig ha lige så stor betydning som selve din - hvordan bogfører jeg - at du bruger de regler der er korrekt her

Et gæt - da de jo ikke gives bort til bestemt kreds som del af godkendt lotteri er, at de nok ses som repræsentation og dermed skal bogføres som repræsentation og kun må give kvart fradrag

www.Regnskabsskolen.dk  kan givet hjæple med svaret - anette har før givet konkrete råd om sådanne firma gave kort

vh John H

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)