Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP, min forsendelse er blevet taget i tolden

Side 8 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

PashminaWear:

arguins:
Dvs ikke baseret på aktuel viden omkring import af falske varer.
Dvs. erfaring fra civile sager. Hverken mit indlæg eller det indlæg jeg svarede på er specifikt for sager om falske varer. Det handler om en grundlæggende ret i danske retssystem. Hvis du læser hvad jeg skriver, er det heller ikke nogen anbefaling af at benægte.

Der er vel tre mulige udfald:

1. Der sker ingenting

2. Han bliver stævnet og indgår forlig

3. Han bliver stævnet og går i retten

Sker det sidste, vil enhver forsøge at komme bedst muligt ud af det. En taktik kan være at benægte. Specielt hvis modparten ikke har en rygende pistol. Det ved ingen af os noget om, men han skal jo i givet fald rådføre sig med en kompetent advokat. Ikke et forum på nettet.

Hele denne tråd har handlet om import af kopivarer. Jeg mener ikke at have set noget indlæg der kun omhandlede civile sager før end du kom med dit bidrag, men fred være med det. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke blive tvunget til at fremvise kontoudskrifter uden en kendelse - den får ingen advokat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Han er ikke importør - han nægter jo alt kendskab til sagen ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke blive tvunget til at fremvise kontoudskrifter uden en kendelse - den får ingen advokat og politiet har rigeligt travlt til bagatelsager.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Han er ikke importør - han nægter jo alt kendskab til sagen ;-)

Indtil det modsatte bliver bevist, har han intet ansvar.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

PashminaWear:

arguins:
Dvs ikke baseret på aktuel viden omkring import af falske varer.
Dvs. erfaring fra civile sager. Hverken mit indlæg eller det indlæg jeg svarede på er specifikt for sager om falske varer. Det handler om en grundlæggende ret i danske retssystem. Hvis du læser hvad jeg skriver, er det heller ikke nogen anbefaling af at benægte.

Der er vel tre mulige udfald:

1. Der sker ingenting

2. Han bliver stævnet og indgår forlig

3. Han bliver stævnet og går i retten

Sker det sidste, vil enhver forsøge at komme bedst muligt ud af det. En taktik kan være at benægte. Specielt hvis modparten ikke har en rygende pistol. Det ved ingen af os noget om, men han skal jo i givet fald rådføre sig med en kompetent advokat. Ikke et forum på nettet.

Så du sidder og påstår, at mit indlæg ikke er om sager omkring import af kopivarer? Jesus man, tror du bare, jeg sidder og skriver generelt eller for sjov?

Hvordan kan du råde folk til noget fra en sag, angående noget andet?

SOM IMPORTØR ER DET DIG, SOM HAR BEVISBYRDEN! At man kan udtale sig om sådanne sager, uden at kende helt basale ting, er virkelig rystende.

Men jeg hopper ud af denne tråd, og overlader det til alle de kloge, som intet ved om emnet, men som ved alt muligt andet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Han er stadig ikke importør, da en anden har bestilt i hans navn - det er derfor han nægter...

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tambou.dk:

Du kan ikke blive tvunget til at fremvise kontoudskrifter uden en kendelse - den får ingen advokat og politiet har rigeligt travlt til bagatelsager.

Danmark er forpligtet til at tage sig af kopi produkt sager.

En advokat har naturligvis ikke bemyndigelse til at få anskaffet kontoudtog, men i en retssag er der betingelsesløs adgang til disse oplysninger på dommerens opfordring.

I det tilfælde at trådstarter bliver mødt med et erstatningskrav fra LV vil det meget sandsynligt ende ud i en domstolssag, såfremt trådstarter ikke er i stand til at komme frem til en aftale med advokaten/LV.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er nok de færreste advokater, der vil gå i retten uden beviser - og det er nok de færreste klienter, der vil betale en advokat for det.

Denne sag kommer aldrig i retten, hvis han nægter ethvert kendskab til den.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tambou.dk:

Han er stadig ikke importør, da en anden har bestilt i hans navn - det er derfor han nægter...

Det er prøvet før, hvor sagen gik til domstolene. Domstolen fik adgang til bankoplysninger og sandsynliggjort at kontobevægelser lå til grund for køb af kopi varerne.

Det kostede så indstævnede både erstatning, og store sagsomkostninger.

Side 8 ud af 11 (102 indlæg)