Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oops.. Hjælp! Har for meget end det jeg kan håndtere..

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet et nyt projekt op og det hele kører som det skal være. Problemet er at jeg ikke anede det ville kræve bogstavligt talt alt min tid men nu er der ingen vej tilbage. Jeg har brugt en hel formue på projektet, og som sagt min tid. Hvis jeg var alene, så er der slet ingen problem, men jeg har en familie som jeg virkelig savner, og føler at det ikke er det værd at gå glip af dem. Jeg er lige nu i gang med at søge en partner for jeg vil ikke bare slukke for det hele da jeg stadig ser stort potentiale i det. Jeg vil stadig knokle videre men ønsker bare at kunne få nogle timer tilovers uden at miste kunder. Er der ellers en der har et godt råd og måske har oplevet det samme? :) 

Og hvis der er nogle der er interesseret til at slå sammen med mig, så skriv gerne :D 

Tilmeldt 29. Mar 15
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du fortælle mere om hvad du laver? Så er det måske lettere at finde en som kan hjælpe eller overtage det arbejde som du lægger i det i dag :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virkelig god lokation i centrum, hvor jeg driver en takeaway restaurant med salg af autentiske thai wokmad. Konceptet er at det hele er friskskåret, klar på køledisken og er færdig indenfor 15 minutter. Det er en takeaway, men det er ikke en fastfood, og der er lige nu 10 siddepladser (der kan være flere). Jeg er også ved at introducere "kamayan", som er en madkultur fra Filippinerne. Det er der hvor maden bliver serveret på bananblade, man spiser med bare hænder, så der er ingen bestik og tallerkner, og så deler man maden med sit selskab. Jeg har selvfølgelig spiseværktøj, hvis man ønsker det :D Og så har jeg også en tredje ide som jeg ønske at føre ud, men det kan ikke lad sig gøre lige nu pga den manglende tid, men jeg er ret sikker på det blir et hit.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke områder ønsker du hjælp til? - En ekstra mand i køkkenet, bag disken eller?

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus L. Knabe:

Hvilke områder ønsker du hjælp til? - En ekstra mand i køkkenet, bag disken eller?

Begge - fra fredag til søndag. Da jeg ikke kan være til stede i de dage pga, som sagt, familie. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må vel ansætte personale?

Venlig hilsen

Hans

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Du må vel ansætte personale?

Det var også det, jeg tænkte.

Men jeg kender naturligvis ikke til den økonomsike situation. :-)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det der er en klassiker...

Et rigtig godt råd herfra vil være at fokusere 100% på dit ene projekt (restauranten), og lægge de andre idéer/projekter på is indtil videre.
At starte en virksomhed op vil / bør kræve AL din opmærksomhed.

Jeg har set det rigtig mange gange, hvor man starter noget op og efter et par måneder får man en ny idé og begynder også at pusle med den.
Så hurtigt bliver begge dele noget ufokuseret. Mange iværksættere jeg har talt med, som har stået i noget der minder om din situation, har netop snakket om at de har så mange idéer og gerne vil det hele på én gang - og er ved at gå på røven med det hele.

Så; ubetinget fokus på din restaurant indtil videre, indtil den kører så godt og selvstændigt, at den kan passe sig selv det meste af tiden, og du derved kan kaste dig over den næste idé og fokusere 100% på den. 
En partner til din restaurant er måske ikke ligefrem et must. Har du overvejet at ansætte nogle folk i stedet for?
Sagt lidt groft, så bør din restaurant have økonomi til at lønne en medarbejder, hvis du har så travlt at du ikke kan lave andet.
At få en medarbejder ind som kan aflaste dig vil være et skridt i den rigtige retning. Det er selvfølgelig ikke noget som løser dit problem lige nu og her, men inden for en 3-4 måneder bør du virkelig kunne mærke at du får frigivet nogle ressourcer - forudsat at du selvfølgelig har ansat den rigtige person.

Hvis din restaurant kører godt, så syntes jeg det er synd at du bare lukker den fordi du ikke selv har tid.
Du vil potentielt stå med samme problem med din nye idé hvis den også begynder at tage fart.
Så det er en god idé at prøve at få tænkt uddelegering ind og få lagt noget af arbejdet over på nogle ansatte.
Men det kræver selvfølgelig nogle penge. Men hvis din restaurant kører rundt og priserne og udgifterne er skruet fornuftigt sammen, så din medarbejder kunne tjene ihvertfald sin egen løn ind inden for den første måned. Og husk på at løn ikke betales forud, men bagud. Så det giver dig en "buffer" på 14-30 dage alt efter ansættelsesvilkår og hvornår på måneden vedkommende bliver ansat.

/Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg selvfølgelig også overvejet, og har også gjort. Men jeg tør ikke at ansætte flere for det hele er stadig meget nyt og økonomien er lige nok til at kunne betale fasteudgifter og diverse samt vores løn. Hvis jeg kunne få en partner, så tænker jeg på at indtjeningen om weekend må vedkommende beholde (en tanke uden at sætte mig ind i lovgivningen osv). 

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Du må vel ansætte personale?

Venlig hilsen

Hans

Det har jeg selvfølgelig også overvejet, og har også gjort. Men jeg tør ikke at ansætte flere for det hele er stadig meget nyt og økonomien er lige nok til at kunne betale fasteudgifter og diverse samt vores løn. Hvis jeg kunne få en partner, så tænker jeg på at indtjeningen om weekend må vedkommende beholde (en tanke uden at sætte mig ind i lovgivningen osv). 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)