Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal begge ejere underskrive kontrakten med banken?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er ved at opstarte en virksomhedskonto med Sparkron. Jeg har en I/S, med en ejer i Danmark (det er mig) og en i Italien. Rådgiveren fra banken siger at det er ikke muligt at få sådan en konto fordi, siden vi er begge to fuldt ansvarlige deltagere, skal begge ejere underskrive kontrakten og (hvis jeg har godt forstået) man kan kun underskrive hvis man bor i Danmark. Han siger også at jeg kan ændre indstillingen og vælge at kun én er fuldt ansvarlig. Jeg forsøgte at gøre det på virk.dk men det kunne jeg faktistk ikke. Er der nogen der kan hjælpe? Og kan I bekræfte at vi faktisk SKAL begge to underskrive kontrakten med banken?

Tak

Sebastiano

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Da man hæfter solidarisk i et I/S er der jo naturligt at begge skal underskrive.

Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig, men det er muligt at få ejere fra udlandet så det skal være muligt at vælge kun en fuldt ansvarlig ejer. Mit spørgsmål er, hvordan?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja I skal skrive på begge - men spørg lige banken hvad de mener med at man kan "ændre indstillingen i et I/S til kun at være en ansvarlig" Det kunne være nyttigt at høre deres forklaring på det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Bankens svar lyder lidt mystisk. Man kan godt deltage med ulige andele i i/s men ikke med kun 1 ansvarlig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon banken tænker på "en tegningsberettiget".......

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Få dig et IVS .. det er nemmere

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Yousef M. Tantouri:

Få dig et IVS .. det er nemmere

svært at se - banken vil da givet kræve begge underskriver stadigt OG ved IVS er banker meget tvivlsomme overfor udenlandske ejere (bor i udlandet) Generelt er det nemmere at få konto til et I/S med personlig hæftelse end til et IVS - så jeg tror det er sværere og så koster det mere samlet - men giver så også fordele http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html viser forskelle bredt i hæftelse og andet + omk

Stift for himlens skyld ikke det IVS bare for banken og underskrift uden at ha hørt banken sige, så bliver det lettere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. I skal alle undskyld mig men jeg er jo ikke af "viking oprindelse" så nogle gange er mine ord ikke super præcise og det er ikke bankens skyld hvis de lyder mystiske Big Smile. Jeg tror Whiskey har ret i at banken tænker på "en tegningsberettiget". Det er nemlig hvad jeg har brug for. Som jeg sagde, er det dog åbenbart umuligt på virk.dk fordi jeg kan kun ændre ejernes oplysninger (f.eks adresse) men jeg kan ikke vælge hvem er tegningsberettiget.

IVS er desværre ikke en god idé, og John har godt forklaret hvorfor.

Jeg tror der er et centralt spørgsmål jeg skal få svar på: kan den udenlandske ejer underskrive kontrakten med banken, selv hvis han bor udenfor Dk, eller skal han faktistk underskrive OG bor i Dk? Fordi det første scenario kan være løst, det andet er jeg ikke sikkert på.

Jeg skal selvfølgelig spørge det til banken på mandag men hvis I har nogle idéer er I velkommen til at foreslå noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebavin:
Jeg tror Whiskey har ret i at banken tænker på "en tegningsberettiget". Det er nemlig hvad jeg har brug for. Som jeg sagde, er det dog åbenbart umuligt på virk.dk fordi jeg kan kun ændre ejernes oplysninger (f.eks adresse) men jeg kan ikke vælge hvem er tegningsberettiget.

For et I/S indgår det i interessentskabskontrakten, hvem der kan tegne jeres I/S. Det et et punkt som I selv kan stille op.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)