Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal begge ejere underskrive kontrakten med banken?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidligere selvstændig håndværker kan jeg godt forstå at man "advarer" imod I/S og personlig ejet virksomhed. Jeg har set mange virksomheder i mit netværk gå ned hvor det havde kæmpe store konsekvenser at man ikke havde haft firma i virksomhedsform.

Jeg har selv haft et tømrerfirma i mit eget navn og selv her 5 år efter kan jeg stadig få sved på panden når jeg tænker over hvor meget jeg personligt har været ansvarlig for selv om jeg både havde ansatte og udførte arbejde for andre. Ydermere kan man komme til at bruge materialer med fejl på eller blive vejledt forkert i forhold til anvendelse af materialerne... Hvem er stærkest i en sådan sag? Stark eller den lille tømrermester?

Lige meget hvor lille risikoen er for at jeg kommer til at være erstatningsansvarlig overfor nogen, vil jeg ALTID stifte firma i virksomhedsform fremover... Om jeg så skal sælge plysdyr eller strømper :-)

De bedste hilsner

Anders

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:

Det er altså også ret normalt at kautionere privat i et nystartet ApS, så hvis man er på lånemarkedet kan det sagtens være lige så risikabelt.



Det handler ikke kun om lån, men i lige så stor grad erstatningsansvar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:
Lige meget hvor lille risikoen er for at jeg kommer til at være erstatningsansvarlig overfor nogen, vil jeg ALTID stifte firma i virksomhedsform fremover... Om jeg så skal sælge plysdyr eller strømper :-)
fair råd - men bare alene baseret på at du selv tog en ukontrollabel risiko

Som håndværker tror jeg dit råd oftest er korrekt -. men det er jo så snæversynest som det kan blive, for der er jo andre former for virksomhed end håndværkere (jeg afviser konsekvent en hver IVS håndværker hvis ikke der er byg garanti -jer er ikke tosset) Jeg kan sige at inde for 1 år har IVS håndværkere med krav om forskud og andet - tabt opgaver for flere hundrede  tusinde hos mig

Der er uanset hvad en del her tror at vide, masser af fordele ved personlig virksomhed hvis man er god til at styre ting - helt specielt hvis man sælger ydelser - så råd som du vil - men det er ikke klogt at lytte til det som at .-stift altid selskab -

Det er helt enkelt galt - men det er klart, at alle som har risiko for tab - skal overveje selskab -. det er der bare masser der kan styre - og det er så også årsagen til at jeg, og mange andre aldrig giver kredit til ex et IVS eller forskudsbetaling - for det kan bare tørres af på mig, og jeg tror det bliver mere og mere almindeligt - at det koster - ikke at stole nok på eget projekt - end til at ofre 1 krone på det 

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er rigtig nok farvet af den måske større risiko i håndværkerbranchen.

Og jeg anerkender også at der er rigtig mange gode ting ved enkeltmandsvirksomheden (Jeg har jo prøvet begge dele)

Synes dog det er en kende arogant at sige at hvis man bare har styr på sagerne så er der næsten ingen risiko.

I min verden er der mange udefrakommende faktorer der kan vælte en virksomhed. Går en af dine kunder konkurs skal du stadig betale dine regninger, og det gælder mig bekendt alle brancher :-)

Jeg har aldrig været ude for at ingen vil handle med mig pga. aps eller ivs. Men nu handler jeg også sjældent med folk uden det er igennem en form for netværk.

Og lad så venligst være med at sige man ikke stoler nok på sit eget projekt fordi man laver IVS :-) Måske handler det om at beskytte sig imod folk der ikke betaler det de skal, om de så har den ene eller anden form for virksomhed....

Men hvor om alting er, så skal jeg ikke råde nogen til det ene eller andet. Jeg har nu gjort rede for hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort og så vil jeg bare ønske at folk er ærlige og redelige uanset hvordan de stifter deres firmaer :-)

Og John! Hvis du nogensinde får brug for en teaterkulisse eller en butiksindretning så giver jeg gerne kredit, og hvis vi ender i en situation hvor jeg får brug for din professionelle hjælp betaler jeg naturligvis forud :-)

God Søndag og tak for din store indsats her på Amino!

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har slet ikke noget at gøre med at man tørre risikoen på andre eller bevidst synder folk ... for selvom det er et selskab kan direktion stadigvæk stå til ansvar ... du kan jo kigge på eksempelvis Roskilde bank ..

Og vi snakker hverken på låne market eller andet fordi du kan stadig få kredit hos andre virksomheder . Det er jo en form for lån også.

Og hvis du slet ikke tror på dit projekt skal du slet ikke åben en virksomhed .. hverken selskab eller i/s eller enkeltmandsvirksomhed.

Pointen er bare at bare fordi man starter et iværksætteri eventyr behøver man ikke være dumt nok til at smadre ens liv eller andres.

Forresten John.. tal med respekt hvis du forventer at få respekt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har respekt men du må ikke forvente respekt for en total ensidig holding om at man altid skal stifte selskab. Det er helt enkelt ikke et godt råd - der er masser af succesfulde projekter i personlig virksomhed - lang flere end i selskaber faktisk - og i lige IVS er mere end 10% af tallet for normale - under tvangslukning eller tvangslukkede -  det er ikke succes. 

Det går heller ikke at sige, man kan se der et eller andet sted er en risiko for at smadre ens liv som du skriver, ved at gå fallit - og så ikke indse, at man så ved at stifte et selskab for få kroner - jo tørrer den risiko vurdering af på leverandører - som nu risikerer at få smadret deres liv. Det er jo derfor rigtig mange så heller ikke laver lån til IVS og ikke leverer andet end med forud - Enten er der en risiko af betydning - eller ikke - og enten tager man den selv - eller fører den over på andre - så simpelt er det.

Man skal vælge ud fra seriøse overvejelser om risiko, omkostninger og meget andet - og ikke blindt tro at alle der kører personlig virksomhed vælger galt. Masser af konsulent ydelser og tilsvarende ligger trygt og godt der 

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det godt .. jeg har kigget på hvilken firma form der oprettes mest af . Og enkeltmandsvirksomhed slår alle rekorder hvert eneste år . Og faktisk ligger selskaber i bunden .

Jeg har ikke tænkt mig at blive ved med at have ivs... lige så snart kapitalet rammer 50.000 skal de omdannes til ApS. Jeg synes bare det er smart at du ikke behøver 50.000 til at starte med for at få en virksomhed og der er to grunde til hvorfor jeg fik lavet ivs'er ..
1: tryghed
2: jeg har investor/partner der er på vej ind i mine selskaber

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt svært at få investor i et i/s eller enkeltmandsvirksomhed virksomhed fordi de kræver typisk nogle procenter af virksomheden .

Forresten hvis du har en rigtig god ide og det rigtig netværk kan du kommer utrolig langt med et IVS end i/s og enkeltmandsvirksomhed.

Det hele handler om hvordan dit setup er

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)