Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. opstart af enkeltmandsvirksomhed

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Det jeg bare stadig ikke forstår er, hvordan kommer opkrævningen af skat helt konkret til at foregå? For de penge som kommer ind på min konto, er der jo ikke betalt skat af. Hvordan går jeg ind og gør det?
Du forskudsregistrerer det du venter at tjene/overskud - så trækkes skatten ved nedsat fradrag på lønindkomst og B skatte opkrævninger du før.

Venter du det første år til du selvangiver - så får du en ekstra skat med et lille tillæg baseret på overskuddet - Her om hvordan man beskattes http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Jacob:
eg vil derude nok bruge den ordning som du kalder for VSO
Den er ikke helt let med hæverækkefølge osv - og giver jo mest mening hvis du betaler topskat - ellers vil den ofte blot være en komplicering som du vil skulle bruge betalt hjælp til. VSO betyder blot at skat kan skydes ud - men man risiker jo at skyde ud til man ender i topskat - så med mindre der er specielle investeringer man vil gøre i virksomheden, så er det oftest klogt at lade overskud være op til topskattegrænsen)

Jacob:
Jeg vil oprette en selvstændig konto til min virksomhed, så det er lettere for at mig at holde styr på det hele. Det bliver dog ikke en erhvervskonto, men blot en almindelig bankkonto
helt ok - du skal dog ha banken til at tilknytte dit CVR til den konto som nemKonto  og en del banker kræver i den forbindelse gebyr eller, at man bruger en egentlig erhvervskonto

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 46
Fra  AL-Media Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. 

Puha, det hele virker fuldstændig uoverskueligt. Der er virkelig meget af det I skriver, som jeg simpelthen ikke forstår en bjælde af. Jeg havde slet ikke troet det var så besværligt. Det er ikke hvad jeg har fået af vide i hvert fald. 

Ærlig talt, så forstår jeg stadig ikke hvordan de hæver skatten. Skal jeg forskudsregistrere hver måned så? For det er meget vanskeligt for mig at sige hvad jeg kommer til at tjene på et helt år. Det vil jo varierer meget fra måned til måned. Og sender de så et girokort, eller hvordan skal det forstås? 

Får virksomheden sin egen side inde på Borger.dk eller skal jeg bare skrive det ind under mig selv? Jeg har aldrig kunne finde ud af selvangivelser - så det her er bare den ultimative prøvelse for mig. 

Jeg overvejer ærlig talt lidt, at droppe det hele igen. Jeg ved ikke om det er det værd blot for at tjene lidt ekstra ved siden af. 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du forskudregistrer en gang. Lad os sige, du regner med at have et overskud i din virksomhed på 100.000, så skriver du det ind på din egen forskudsopgørelse. Derefter beregner skat så hvor meget du skal betale i 10 rater om året. Dem skal man så betale, ligesom normale regninger. Jeg vil skyde på at man kan melde det til betalingsservice så den selv trækker beløbet. 

Finder du ud af i løbet af 6 måneder, at du f.eks. kun har lavet et overskud på 30.000 kr., så har du jo stadig mulighed for at gå ind og ændre din forskudopgørelse. Og igen vil skat så lave en ny beregning af hvad du skal betale i b-skatterater. 

Nu mere rigtig din forskudopgørelse er, nu tættere kommer du på at hverken have restskat eller overskydende skat, når den endelige årsopgørelse kommer året efter. :)

Jeg håber det giver mening. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Får virksomheden sin egen side inde på Borger.dk eller skal jeg bare skrive det ind under mig selv? Jeg har aldrig kunne finde ud af selvangivelser - så det her er bare den ultimative prøvelse for mig. 
find en der vil hjælpe dig. Du får en udvidet selvangivelse - Den er ikke vanskelig, men synes du almindelig selvangivelse er vanskelig så vil det at du nu skal føre regnskab og momsregnskab og angivelser og - have udvidet selvangivelse nok ikke føles rart rent ud sagt

Find en med bare lidt rutine i alm regnskab og som ikke falder bagover ved ord som forskudsangive og udvidet selvangivelse. 
Det er helt OK at synes det er svært i starten og så må man bare enten kende en der kan hjælpe, eller måske betale 500 kr om måneden til en online bogholder - mere behøves det nok ikke koste

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 46
Fra  AL-Media Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene - det begynder så småt at hjælpe lidt. 

Men så vidt jeg kan forstå på denne video: 

 så skal jeg blot angive hvad jeg forventer at tjene i firmaet under B-indkomst på min egen selvangivelse - altså ikke på en separat side kun for virksomheden. 

Det er meget vigtigt for mig, at min indkomst fra mit 'rigtige' arbejde ikke bliver blandet ind i min virksomhed, og at virksomheden bare kører lidt på sidelinjen som en ekstra lille indkomst så at sige. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

det er helt fint - du vil så bare fremover få UDvidet selvangivelse og udvidet forskud - men det er helt OK år 1 at angive det i den alm

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 46
Fra  AL-Media Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, jeg troede at man bare kunne blive ved med at angive det der. Det ville da være lettest. 

Jeg tænker, at jeg vil bruge Dinero som regnskabsprogram til det hele. Blot den gratis version - det bør vel være nok, når der er tale om så lille en virksomhed? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

Nå, jeg troede at man bare kunne blive ved med at angive det der. Det ville da være lettest. 

Jeg tænker, at jeg vil bruge Dinero som regnskabsprogram til det hele. Blot den gratis version - det bør vel være nok, når der er tale om så lille en virksomhed? 

du kan ikke bruge andet udvidet selvangivelse og forskud skattemæssigt og ja du kan bruge Dinero - og gratis selv om plus kan en del mere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)