Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturere kørsel til kunde

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hvis jeg i en enkeltmandsvirksomhed fakturerer nogle af mine kunder for kørsel, kan jeg så stadig udbetale skattefri kørselsgodtgørelse til mig selv vedrørende disse turer, i lighed med de kunder jeg ikke fakturerer for kørsel hvor jeg bogfører  (debet drift / kredit mellemregning), med antal kørte kilometer ganget med statens takst.

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan fakturere dine kunder lige som du vil og kan blive enige med dem om, med moms

Du behøver ikke bogføre kørepenge som fradrag til dig selv, efter statens takst- Beløbet må ikke tages som udgift i enkeltmandsvirksomhed uden VSO men skal tages som fradrag, ved at du reducerer dit resultat til skat med beløbet som en af formentlig flere skattereguleringer

Dinero har en mellemvej hvor du kan bogføre men ikke udbetale - det går i egen konto i status som modregning - det kan du tale med deres support om - men generelt reducerer du bare resultat til skat og får dermed fradrag og så skal det angives i selvangivelsen (ved ikke om Dinero også har auto til det hvis de laver selvangivelse men den regulering har eget punkt i udvidet selvangivelse)
Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html og se den del der handler om selvstændige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak,

Jeg er med på at jeg må fakturere mine kunder lige hvad jeg vil for kørslen.

Jeg er dog ikke helt sikker at jeg har forstået følgende rigtigt.

Kan jeg få godtgjort den samme kørsel ved kørsel i egen bil ( bilen er ikke en del af VSO), selvom jeg også har faktureret mine kunder for kørslen?

Som jeg har læst mig frem til har jeg 2 muligheder for at få godtgjort kørsel i egen bil ( bilen er ikke en del af VSO)

1. godtgørelse ved at virksomheden betaler en beregnet "leje" svarende til den erhvervsmæssige del af driftsudgifter og afskrivninger

eller,

2. få den erhvervsmæssige kørsel godtgjort af virksomheden efter Ligningsrådets satser for erhvervsmæssig kørsel i egen bil

Mit spørgsmål går således på om jeg kan få godtgjort den samme kørsel selvom jeg også har faktureret kunderne?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)