Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folkeaktier

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Birthes Bogføringsservice Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en lille forening, der har behov for mere kapital til ombygning af vort hus/værested. Vi har snakket om at sælge f.eks. Folkeaktier til private borgere.

Hvis vi sælger en folkeaktie på 500 kr. kan køberen så trække det fra via skatten?

Er der nogen der har erfaring med dette?

Det kan også hedde noget helt andet, men vort største spørgsmål er om der er nogen herinde, der kender til det og måske kunne give deres erfaring videre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rosengaard:
Hvis vi sælger en folkeaktie på 500 kr. kan køberen så trække det fra via skatten?
nej det vil han ikke kunne som udgangspunkt - det vil være en investering. Jeg synes i det hele taget det her er noget du skal holde dig fra uden en dygtig økonomiperson kommer ind over, for man sælger ikke bare lige folkeaktier - der skal en masse vedtægter osv til - evt en forening osv. Det er ikke noget smart at rode med selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Birthes Bogføringsservice Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Rosengaard:
Hvis vi sælger en folkeaktie på 500 kr. kan køberen så trække det fra via skatten?
nej det vil han ikke kunne som udgangspunkt - det vil være en investering. Jeg synes i det hele taget det her er noget du skal holde dig fra uden en dygtig økonomiperson kommer ind over, for man sælger ikke bare lige folkeaktier - der skal en masse vedtægter osv til - evt en forening osv. Det er ikke noget smart at rode med selv

vh John H

Lige et svar til John H: Vi har en godkendt forening med vedtægter, bestyrelse og CVR nummer osv. Alt dette kører lige efter bogen. Vi har fået en forespørgsel på om ikke vi kan lave én eller anden form for,  at de beboere, der er interesserede kan  eks. tegne én eller flere aktier/parter, som en hjælp til vort byggeri - og der er så i samme tid, spurgt efter, om det er noget, der måske kan trækkes fra på skattebilletten.

Det kan jo hedde alt, men jeg aner simpelthen ikke hvor jeg skal gå hen for at få et eller flere gode råd til hvordan det laves, for at det er i orden. Jeg betaler selv til et par foreninger og her hedder det donation og jeg har samtidig skattefradrag, for det beløb jeg indbetaler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Rosengaard:
Vi har en godkendt forening med vedtægter, bestyrelse og CVR nummer osv. Alt dette kører lige efter bogen. Vi har fået en forespørgsel på om ikke vi kan lave én eller anden form for,  at de beboere, der er interesserede kan  eks. tegne én eller flere aktier/parter, som en hjælp til vort byggeri - og der er så i samme tid, spurgt efter, om det er noget, der måske kan trækkes fra på skattebilletten.
du kan givet få hjælp hos enhver dygtig revisor. Jeg tror stadigt ikke der vil være fradrag for denne folkeaktie - det ville forudsætte skattegodkendt velgørenhed - ellers er den slags normalt med sammenhæng -fradrag for giver, skat for modtager - men hvis ikke andre ud fra det sparsomme tør svare, så betal en revisor for et godt råd, det vil betale sig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Birthes Bogføringsservice Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne sige mange tak John H for dine svar - nu arbejder jeg videre. Tak

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)