Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af køb, der også bruges privat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En lille spørgsmål

Jeg har en telefon som jeg bruger 50/50 privat og i firmaet. Den koster 200 kr. pr. måned. Jeg kan derfor få moms refunderet for halvdelen af de 200 kr. 

Er det iorden hvis jeg bogfører bilaget for 100 kr. så? Så skriver telefoni 100 kr. 

Jeg ved godt at det ikke er den helt rigtige måde at gøre det på, men er det ulovligt? Jeg bruger forresten Dinero regnskabsprogram

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Abrahamsen:
Jeg ved godt at det ikke er den helt rigtige måde at gøre det på, men er det ulovligt?
*smil*

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Abrahamsen:

Hej

En lille spørgsmål

Jeg har en telefon som jeg bruger 50/50 privat og i firmaet. Den koster 200 kr. pr. måned. Jeg kan derfor få moms refunderet for halvdelen af de 200 kr. 

Er det iorden hvis jeg bogfører bilaget for 100 kr. så? Så skriver telefoni 100 kr. 

Jeg ved godt at det ikke er den helt rigtige måde at gøre det på, men er det ulovligt? Jeg bruger forresten Dinero regnskabsprogram

nej for så får du jo kun fradrag for halvdelen af udgiften. Du skal enten lave en konto uden moms til telefon - og bogføre 180 kr udgift og 20 kr direkte på købsmoms - eller en konto som altid selv vælger halv moms hvis det findes i Dinero

200 kr med moms er jo 160 kr uden moms = 40 kr momsfradrag som du må fradrage halvdelen af = 20 kr i købsmoms. resten 180 kr er så udgiften

Husk at du jo samtidigt skal betale skat af 2.700 kr per år og det koster dig jo ca 1.135 kr + du jo så har en udgift på 180 kr x 12 = 2.160 kr - som du har fradrag for som udgift, men jo så selv betaler ca 1.250 kr af selv- Så koster telefonen dig 1.135 + 1.250 = 2.380 kr om året. 

Det betyder at hvis du dropper at ha den i firmaet betaler du 2.400 om året og har du den ind over firmaet koster den dig 2.380 kr

Jeg synes ikke det er besværet værd, med mindre du også har betalt selve telefonen over firmaet, for så kan det ikke undgås

De 2.700 angiver du til skat som vist her under selvstændige http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)