Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En sidste hjælp til momsen!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Førhen købte jeg med moms og solgte enhederne dyrere, to derefter køb og salgs momsen og smed difference til moms...

MEN nu er priserne blevet lavet om, jeg køber fra grossisten u/moms og sælger til private m/moms..

Mit spørgsmål er så:
Hvis jeg køber produktet u/moms til 100 kr og sælger det for 300 kr m/moms så tager jeg bare og trækker de 20% fra 300 hvilket er 60kr..

Er det bare de 60kr jeg skal indbetale til moms når tiden er ???

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Iversen1987:

Hej aminoer

Førhen købte jeg med moms og solgte enhederne dyrere, to derefter køb og salgs momsen og smed difference til moms...

MEN nu er priserne blevet lavet om, jeg køber fra grossisten u/moms og sælger til private m/moms..

Mit spørgsmål er så:
Hvis jeg køber produktet u/moms til 100 kr og sælger det for 300 kr m/moms så tager jeg bare og trækker de 20% fra 300 hvilket er 60kr..

Er det bare de 60kr jeg skal indbetale til moms når tiden er ???

Nej det er ikke helt nok.

 

Din salgsmoms er god nok, 300 kr. inkl. moms giver 60 kr. i salgsmoms til afregning, så lang så godt ;)

Når du køber fra grossisten u/moms, antager jeg det enten er import fra 3. lande eller erhvervelser fra et andet EU-land?;

Import fra 3. lande (nb; du skal være importregistreret); Du skal afregne 25% i importmoms, hvilket gøres på momsangivelsen lige under salgsmomsen i feltet "moms af varekøb i ...", derudover skal du taste samme beløb i fradrag for købsmoms. Derudover skal du oplyse det fulde beløb i rubrik C.

Erhvervelser fra andet EU-land; Du skal afregne 25% i erhvervelsesmoms, hvilket gøres på momsangivelsen lige under salgsmomsen i feltet "moms af varekøb i ..."(samme rubrik som ovenover), derudover skal du taste samme beløb i fradrag for købsmoms. Derudover skal du oplyse det fulde beløb i rubrik A.

 

Netto set er regnestykket det samme, men formalia skal overholdes.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)