Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Long shot: Udlejning af ejerlejlighed i København. Hvad gør jeg?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Jeg har et hypotetisk tillægsspørgsmål: Ville man kunne leje den ud til erhverv? Fx en roligt kontor. Lejligheden ligger i en almindelig beboelsesejendom.

/Lasse

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt lejligheden er møbleret, og er den ikke kan det jo gøres, kan du jo leje ud gennem f.eks Airbnb, der er stor efterspørgsel på korttids lejemål i Københavnsområdet.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg overveje at sælge boligen igen.

Du kan under ingen omstændigheder undgå at tabe penge hver måned indtil du sælger.

Du kan heller ikke leje en bolig ud til erhverv.

På 63 m2 er der nok ikke mere end 2 værelser og der gælder ganske særlige regler hvis man skal have tilladelse til at anvende højst 1 værelse til liberalt erhverv og tillige skal det ind over ejerforeningen.

Evt. kan jeg hjælpe med at sælge lejligheden til lavt salær, eller du kan bruge Robinhus.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Vil du ikke sende mig en mail på 117389 SNABEL_A gmail.com

Min bedste ven leder efter lige netop sådan en bolig, og han vil IKKE og ALDRIG nogensinde kunne finde på at tage den i huslejeklagenævnet. Han er (og jeg også) enige i at det er et uheldigt system den dag i dag.

Dbh

Granberg

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Tak igen. Der er lidt at tænke over.

Som jeg forstår dig, så er der vel egentlig kun disse muligheder:

1) Få lejen vurderet at Huslejnævnet, sætte lejen efter det og tabe penge hver måned, men håbe på, at lejligheden vil være mere værd på et senere tidspunkt.

2) Leje den ud til omkostningsniveauet (8.000 kroner/mdr) og finde en lejer, som man ikke forestiller sig prøver huslejen i Huslejenævnet - fx en ven, familie eller expat.

3) Leje ud via AirBnB og tage det besvær og bøvl med at have den lejet ud (I min verden kan denne løsning kun virke i en kortere periode).

4) Sælge lejligheden igen og tabe alle transaktionsomkostningerne ved handlen.

Er det ikke også de muligheder, du ser for nuværende?

Endnu engang 1000 tak for hjælpen og dit tilbud om lavt salær ved et eventuelt salg.

/Lasse

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Du kan jo først prøve Granberg som skrev til dig 21.02.

AD 1:  Du skal selv finde en tilsvarende lejebolig i nærheden og kan sætte din leje i overkanten af den leje som den tilsvarende bolig koster. Huslejenævnet vurderer først hvis der klages over lejens størrelse.

AD 2:  Du kender risikoen.

AD 3:  Jeg tænkte nu ikke på AirBnb men på for eks. Haousingdenmark.com som hjælper folk ude fra med at finde en midlertidig bolig. De kan styre det hele.

AD 4:  Hvis du ikke har købt for dyrt, behøver du ikke at tabe noget eller ikke ret meget.

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej
dine "udgifter" på 8000 om måneden er vel inklusiv afbetaling på lånet, det kan man jo ikke betegne som en udgift. selv om du får 1000 kr mindre ind end hvad du skal have ud hver måned, så er det stadig lejer der hjælper med at betale af på din opsparing. du kan bare se det som en alternativ pensionsopsparing.
mvh Jacob

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob, det ændrer ikke ved at det er totalt urimeligt, at lejen kan fastsættes fuldstændigt frit hvis boligen er opført efter 1996, før denne dato er der loft på. Hvorfor denne forskel kun baseret på byggeår?

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hej
der er mange steder hvor der laves nye love så gælder de fremadrettet. du har jo heller ikke som eksempel "misundelsesafgift på gulpladebiler fra før juni 1998".
men nu er der ikke nogen leje der kan fastsættes fuldstændigt frit. den skal stadig fastsættes efter sammenlignelige lejemål og de tager typisk også udgangspunkt i omkostningsbestemte lejemål. dermed ville man i praksis højst kunne få ca 10% mere før huslejenævnet ville gå ind og se på at få sat lejen ned.
mvh Jacob

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Nej, det er UDEN afdrag

/Lasse

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)