Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrer køb uden CVR/virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et produkt, som jeg skal bruge for at kunne køre min internet service. Et produkt som jeg månedligt betaler ~3.000 kr. for, men som jeg ikke kan købe igennem mit firma, jeg kan ikke skrive mit CVR nummer derpå, da det understøtter deres betalingsplatform ikke. Derfor betaler jeg 25% taxes af beløbet på en vare fra EU.

Hvad er reglerne omkring det, hvordan skal jeg indberette den i for eksempel Dinero, hvis jeg overhovedet må det? Det er en vital del på min drift, uden dette produkt kan jeg ikke køre min side, og de er det eneste firma som sælger det.

Mange tak.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

SteffenKS:
jeg kan ikke skrive mit CVR nummer derpå, da det understøtter deres betalingsplatform ikke.

Hvis platformen ikke tillader handel med firmaer, kan du i princippet ikke gøre noget. Hvis jeg var dig, ville jeg bare tage afregningen fra dem og bogføre det inkl. moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

SÅ længe du ikke er moms registreret så skal du manuelt bogføre så du får bogført den moms du skal betale (og køb af ydelse fra uden for EU kræver momsregistrering uden undtagelse,) på en konto der sikrer korrekt moms - Det tror jeg ikke du klarer uden PLUS Dinero faktisk - men du har givet fuldt fradrag for det

VH john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er moms registreret, og jeg bruger også Dinero Plus.

Jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal gøre med de her køb, da jeg får en faktura med 25% moms på, og når jeg bogfører det som EU køb, så går det jo ind som et momsfrit køb?

Jeg har lidt svært med at forstå det. Det er ikke muligt at få dem til at lave en manuel faktura uden moms på, på nuværende tidspunkt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Først lige vær sikker på det ikke er en leverandør som er dansk momsregistreret - for 25% KUNNE jo være fordi de er så store i DK at de er dansk momsregistrerede. Hvis det er lokal moms - så:

Du må enten få dem til at fakturere uden moms som de skal når de har dit momsnummer -eller du må bogføre på en konto for køb uden moms (evt lav en ny der hedder EU køb med lokal moms)

Det meget besværlige her er - at du kun må bogføre beløbet uden den lokale moms som udgift, så du skal have en konto mere (lav ny ved siden af den til EU køb MED lokal moms) hvor du bogfører momsen. Den konto skal du så, når året er gået, lave skatteregulering for = lægge til dit resultat, da du ikke har fradrag for udgiften til momsen, som er en du frivilligt påtager dig mod reglerne

Enten tage arbejdet - to ny konti og ikke fradrag for momsen som udgift, eller skift leverandør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver nødt til at gøre arbejdet så, der er ingen vej udenom, desværre. De er virkelig den eneste leverandør af det, desværre.

Det er tysk firma, og mener det er en Virtual Goods Tax som er derpå, den er muligvis på 20% og ikke 25%, er lidt usikker.

Men tusind tak for hjælpen, jeg skal nok få det til at fungere :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

SteffenKS:
Det er tysk firma, og mener det er en Virtual Goods Tax som er derpå

Hvis den er 25% (udgør 20% af beløbet) så kunne det faktisk godt være dansk moms som de fejlagtigt beregner jer. Det skal de nemlig til private ved salg af elektroniske ydelser, hvor de skal være momsregistrerede i alle EU lande hver for sig

Jeg må så erkende jeg ikke helt ved proceduren. Normalt skulle de IKKE fakturere jer dansk moms når I giver dem momsnummer men omvendt, hvis det faktisk er dansk moms de lægger på og jo så indberetter til moms i Danmark, så tror jeg faktisk du må behandle den som ethvert andet køb - ydelseskøb med dansk moms og så trække momsen fra helt normalt, selv om de ikke burde lægge den på. I så fald bare på konto for ydelseskøb med dansk moms

Her var Whiskey eller Jesper_ sikkert gode til at svare hvis de kigger med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)