Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt om fradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Sep 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står snart og skal til og have firma stablet på benene, det drejer sig om ølbrygning. Det er det der hedder Fantombrygger, hvor man lejer sig ind og låner andres udstyr til og brygge sine øl.

Jeg har nogenlunde styr på, hvad man må og kan trække fra i forbindelse med virksomhed, dog er der lige nogle ting, jeg vil forhøre mig om.

Uddannelse, kan man trække det fra? Her tænker jeg f.eks. uddannelsen som diplombrygger på bryggerihøjskolen, den koster ca. 36000 kr. Det mener jeg, er relevant for mig og min virksomhed, da det giver mig redskaber til firma m.m.

Diverse ølblade, danske som udenlandske, så man kan følge med i, hvad der sker i bryggerverden.
Ølbøger?
Kurser m.m. afholdt af bryggerihøjskolen, der drejer sig om ølbrygningens aspekter
Software som vi bryggere bruger til og holde styr på vores brygning m.m.

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke trække uddannelse fra. Hvis du HAR en egentlig uddannelse så kan du trække helt nødvendig efteruddannelse fra men ikke anden form overhovedet

F.eks en frisør kan trække en nødvendig update kursus i permanent fra men ikke et kursus i neglemanicure som ikke hører under frisør, og jo heller ikke frisør uddannelsen

Magasiner er vanskeligere at svare på - her lidt generelt - overvej bogen fradrag 2017 som gennemgår en masse konkrete fradrag et for et samt generelle regler http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html  

Her har vi igen den gode hovedregel at, de skal være anskaffet ubetinget for at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten. Vi er i gråzone områderne. Visse ting kunne være klare nok, en elektriker der anskaffer et magasin om det nye stærkstrøms direktiv, vil ikke have forklaringsproblem.

En webshop der sælger sokker, vil formentlig, trods lidt sammenhæng, kunne have alvorlige problemer med at holde ”Alt For Damerne” og ”Femina”, og så tror jeg alle kan se, at der ligger en masse gråzone områder, hvor man igen med fordel ofte kan høre sin revisor til råds.

Sund fornuft skal man bruge i alle fald, og er man i tvivl om, at det konkret kan ses som købt for at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten og måske leveres i hjemmet til familiens glæde, så skal man nok bare betale det selv. 

Jeg vil tilføje, at omsætter du og tjener en fuld løn til skat, så ser de mindre skarpt på en ølbog til dit formål, end hvis den slags udgør en slags ekstra benefit i noget der ikke giver ordentlig indtægt til skat. 

Generelt kan det være klogt du knytter en regnskabskyndig person til dig, en der tør tage stilling

Software der alene købes til erhvervsmæssig brug er der fradrag for

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Sep 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger tak for svarene

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)