Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!!Roboclean (Salgskonsulent)

Side 1 ud af 15 (141 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg har mit eget rengøringsfirma. Jeg kører det som et énmandsfirma (startede Oktober 2006). For 14 dage siden besluttede jeg mig at jeg vil prøve noget andet. Jeg kiggede lidt på jobindex.. Fandt Roboclean..de søgte en salgskonsulent til at sælge støvsugere. Jeg synes det lød interessant...men har været inde at læse andre indlæg her på amino, at det er et fis og humbug firma. Jeg var til samtale i tirsdags. Blev ringet op onsdag at jeg var gået videre til 2. samtale. Den skal foregå her i mit eget hjem. Det synes jeg lød meget underligt.. HJÆLP.. Er der nogen som ved noget om dette firma? Jeg synes sku med alt hvad jeg har læst, så er jeg da ved at få kolde fødder. Hvor kan man undersøge om et firma virkelig er reelt? Jeg fik fortalt at de har 120 sælgere på landsplan. Det er godt nok mange... Er der nogen som ved noget om dette firma????

Hilsen Fussing

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os gætte på at han er mere interesseret i at sælge dig en støvsuger, end at ansætte dig :-)

Jeg kender ikke noget til firmaet, men var det ikke dem der blev hængt ud i et eller andet forbrugerprogram?

Tilmeldt 31. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

nej...jeg tror nu ikke han er interesseret i at sælge mig én. Roboclean søger salgskonsulenter via Jobindex. Hvis du skriver joboclean i aminos søgefeldt, så kommer der en masse negativ omtale om Roboclean. Jeg mindes ikke at have set noget om Roboclean i fjernsynet...

Fussing

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja som jeg selv tidligere har beskrevet vedr. dette firma, så er dette job nok meste for helt nybegyndere inden salgsbranchen. Det giver en masse erfaring på godt og ondt. Og hvis det ikke skræmmer dig væk ,ja så skal du måske være sælger ...

Firmaet kender jeg ikke ret meget til, udover omtale her og andre steder, så om de er gode eller dårlige aner jeg ikke. MEN jobsamtale hjemme hos dig, det er godt nok første gang jeg har hørt den. Jeg vil nok også godt kunne forstille mig, at han/hun vil demonstrere støvsugeren til samtalen og sansynligheden for at du som sælger af produktet også selv skal have en maskine er mig ikke så fjern.

Tænk hvis de kan overtale alle nyansatte til at købe en støvsuger. Hvis de er 120 sælgere i DK x 1 støvsuger x kr. 20.000-30.000 pr stk. Ja det er faktisk ikke nogen helt ubetydelig omsætning.

Jeg ville nok være MEGET opmærksom på, hvad jeg var på vej ind i...

Mvh

Chris

P.S. Prisen på støvsugerne er kun et tal,jeg mindes at have hørt. Så tag det ikke for 100% gode varer

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

man skal selv betale for sin demonstrationsmaskine... og man får ofte kun provision.

jeg har kun hørt negativt om roboclean..

 

key2more søger  også indimellem på jobindex, det betyder ikke at de er reelle som vi jo sikkert alle ved...

Fra Odense
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har engang været til samtale ved nævnte firma, i Odense. Han fortalte også at 2. samtale ville finde sted i eget hjem.

Da han ringede og sagde jeg var gået videre, afviste jeg ham dog, da jeg slet ikke synes jeg blev imponeret af hverken maskinen eller "virksomehden".

Om du vælger jobbet eller ej, er jo helt din egen sag, jeg kan blot fortælle at jeg, alene ved den éne samtale, fik et meget dårligt indtryk af virksomheden, og prodktet - støvsugeren, som på daværende tidspunkt var det eneste produkt.

Tilmeldt 31. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil prøve at kontakte HK og hører om de har nogle verserende sager ang. Roboclean.. Det ville være noget træls for mig at stoppe med mit velfungerende firma og så evt. blive snydt ved Roboclean.

Jeg forhørte mig selvfølgelig ikke ved 1. samtale om man selv skulle købe støvsugeren. Jeg gik ud fra at den stillede firmaet tilrådighed. Lønnen skulle være 23000 om måneden + provision. Han fortalte mig at det var meget realistisk at tjene 30-35000 om måneden. Jeg spurgte ham, hvor mange støvsugere man skulle sælge for det, men det ville han forklare i en evt. 2.samtale. Jeg tror sku at alle der søger kommer til samtale. Nu vil jeg lige tjekke lidt ud her mandag og tirsdag, hvis jeg hører mere negativt, så aflyser jeg hans besøg. Tja og så er der jo ikke andet at gøre end at jeg må på Jobindex igen... ÆV..ÆV..

Sidder også og tænker på om man måske skulle kontakte TV2 og OperationX, så kunne Morten Spiegelhauer borer lidt i det. Han er sku suveræn....

Tilmeldt 12. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

har lige haft besøg af en frisk ung mand fra roboclean, og har lige købt en støvsuger ,luftrenser og gulvvasker en rigtig praktisk og god maskine...

Til jeres orientering kan jeg fortælle at det var deres konkurrent "filter queen" der var med i diverse forbruger programmer, pga deres måde at samle kunder på lokker dem til at melde sig de får ikke en mulighed for at sige nej til en demonstration, det gør de hos robo clean.

Roboclean virker ved at luften afgiver skidtet i vand og derved holder den samme sug hele tiden og den puster ikke støv ud....En genial opfindelse uden poser dog lidt træls man skal tømme den for vand helst hver gang men det vænner man sig vel til... alt for en bedre indeklima....Den koster lidt over det HALVE af hvad en filter queen koster med diverse ting og sager, noget får man for at henlede kunder og andet for blot at medvirke i demonstrationen udmærket salgsteknik efter min mening har / er selv HERBALIFE forhandler. og jeg blev derfor spurgt om jeg ville være forhandler for de manglede forhandlere, men jeg takkede nej da jeg har nok i mit erhverv som udkast chauffør...Og der er jo sikkert altid mangel på gode sælgere i Danmark

Filter queen virker ved at støvet hvirvles rundt og lægger sig i bunden af beholderen, som ved en grov filter på en traktor...næsten... , jeg havde en demonstatør ude for 2 år siden og han var en rigtig sælger han kunne ikke forstå vi ikke ville købe den, den kostede den gang 28000 kr incl en luftrenser med filter der skulle skiftes 1 til 2 gange i året og den kostede 1500 kr , for filteret, for jeg spurgte hvilket andre måske ikke have gjort....Håber du / I kan bruge disse oplysninger så der ikke er en masse rygter, kan se at kærchers roboclean koster 13000 , som jo så ikke skal forveksles med den jeg har købt fra AURA en tysk kvalitetsprodukt med en turbinemotor med 15 års garanti..

Jeg vil også gerne høre mere om dem, nok for denne gang.... hilsen nuseren

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

mr.nuser:
En genial opfindelse uden poser


Min umiddelbare analyse af ovenstående er, at der er tale om enten:

1. en kunde, som i næsten religiøs grad er kommet til at elske sin støvsuger
2. én som har andre intentioner end blot at videregive faktuelle oplysninger

Hvis 1 er tilfældet, burde det ikke være nødvendigt at være anonym.
Hvis 2 er tilfældet.....

I lyset af den megen kritik af Roboclean og deres tidligere forsøg på at levere fake-indlæg her på siden, vil jeg foreslå Nuseren at stå frem i en mindre anonym form, da han ellers risikerer at skade sin elskede støvsugers renomé frem for at gavne det.

I øvrigt ved jeg ikke hvad en

 

mr.nuser:
udkast chauffør

er. Måske er det en chauffør, der kaster varerne ud - eller også er det en rest fra tekstens første udkast, hvor forfatteren endnu ikke havde besluttet sig for, hvilket job, den fiktive afsende skulle besidde.

Når det er sagt, ville jeg under ingen omstændigheder acceptere en jobsamtale i mit eget hjem, med mindre der var en virkelig god grund til det. Den grund skulle så gerne kunne beskrives på forhånd. Hvis det handler om at vise støvsugerens fantastiskheder, ville jeg forslå arbejdsgiveren, at vi mødes i hans private hjem i stedet. En arbejdsgiver har intet at gøre i sin ansattes hjem, med mindre han er inviteret.

Men jeg skal så heller ikke leve af at sælge støvsugere.

mvh Hans

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:
I lyset af den megen kritik af Roboclean og deres tidligere forsøg på at levere fake-indlæg her på siden, vil jeg foreslå Nuseren at stå frem i en mindre anonym form, da han ellers risikerer at skade sin elskede støvsugers renomé frem for at gavne det.

Ja, sidste gang Roboclean blev debatteret her på dette forum forsøgte man sig på samme måde med et par meget åbenlyse fakeindlæg. Så vidt jeg husker var det Martin Thorborg der fandt ud af "alle de tilfredse kunder" der pludselig debatterede kom fra samme ip-adresse. Så de blev taget med bukserne nede. Men de forsøger sig altså igen.

Ja, støvsugeren koster vist 30.000 kr. og er ikke 3.000 kr. værd. Du skal selv købe en for at blive sælger.

Trist, trist, trist firma. At man gider og bruge sin energi der.  

 

 

Side 1 ud af 15 (141 indlæg)