Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af lejlighed hos privatperson - hvilke bilag?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en virksomhed der befinder sig i Aalborg, og har en ansat der rejser meget til København. I den forbindelse har jeg fundet en lejlighed, som jeg stiller til rådighed for medarbejderen.

Lejligheden lejes af en privatperson, som fremlejer sin andelslejlighed.

Da dette er en privatperson, hvordan skal dette så laves ift. bilag? Kan vi lave en kontrakt, hvori betingelser er beskrevet - pris pr. md, osv - og så bruge dette som bilag hver måned der betales? Eller, skal privatpersonen jeg lejer boligen af sende en faktura hver måned? Dette virker meget besværligt?

Hvordan gøres dette korrekt?

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal kunne dokumentere udgiften. Så hvis i får udarbejdet en kontrakt med betalingsoplysninger og betingelser, så kan du godt nøjes med at bruge den som dokumentation sammen med en netbank udskrift. Det er ikke nædvendigt at udlejer laver fakturaer.

Husk i øvrigt på at din medarbejder skal beskattes efter reglerne for fri bolig når du stiller lejligheden til rådighed.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 05:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du helt sikker på, at arbejdsrelateret indkvartering et skattepligtig? Hvis en lejlighed, på arbejdsstedet, er et alternativ til overnatning på hotel, er der ingen skattepligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

M. S.:

Er du helt sikker på, at arbejdsrelateret indkvartering et skattepligtig? Hvis en lejlighed, på arbejdsstedet, er et alternativ til overnatning på hotel, er der ingen skattepligt.

korrekt Tror svaret gik på fast betalt lejlighed som bliver til bolig for en der arbejder i KBH men der er ikke skat hvis det er en lejlighed den ansatte skal bebo alene under rejseophold - samtidigt med den ansatte naturligvis har sin bopæl og folkeregisteradresse andet steds Man må godt bytte hotel ud med noget lejlighedsværk hvis det er billigere for arbejdet (og måske mere hyggeligt for den ansatte)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)