Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger gode råd til opstart af køkken - take-away for kager.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Fra  Appreciate Web Jobih Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

I forbindelses med en forretningsidé, skal jeg teste et madkoncept af, og er lidt i tvivl om hvorvidt dette kan gøres uden der bliver alt for meget "papir" arbejde i det. Her søger jeg jeres gode råd!

Eksempel: Jeg kommer til at købe råvarer (mælk, æg, sukker) i det lokale supermarked. Blander dette sammen til en dej, der så skal ende ud som en kage. Denne kage skal kunne bestilles lige som man gør med pizza på Just-eat.

Den nemme løsning ville jo være at starte ud i mit eget køkken, men jeg ønsker også at der er styr på de juridiske ting, samt et køkken der er godkendt af fødevarestyrelsen (hvis dette overhovedet er nødvendigt i mit tilfælde)

Min første tanke var leje et godkendt køkken et par gange i måneden, og herfra lave kagen, som jeg selv levere. Er dette overhovedet muligt? Skal jeg have oprettet en virksomhed specifikt til dette, skal jeg selv have nogle former for kurser, for at måtte lave denne kage? Er der en bestemt form forsikring jeg skal have?  Tænk nu hvis en af mine kunder fik en allergisk reaktion eller lign.

Kort fortalt, hvordan kommer jeg i gang, nemmest og hurtigst. Hvis det viser sig at være et koncept som rent faktisk kan skabe omsætning, så begynder vi at kigge på fast køkken og alt der nu måtte være nødvendigt.

Alt hjælp bliver værdsat, og jeg ser frem til konstruktive input :-)

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med det du spørger om, men "take-away-kage" er da helt klart noget jeg kunne finde på at bruge.

Det er en rigtig god ide synes jeg Stick out tongue

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)