Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frafald i betalingsprocessen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg er pt ved at lege lidt med betalingsprocessen.  Det kan ses på www.made4men.dk/testsite/ - Ikke skal ikke tage jer af forsiden, bare et produkt i kurven og tryk gå til kassen, så kan i se det.

 Derfor kom jeg også til at tænke på hvad i andre oplever? Vi har cirka et frafald på 20% i hvert led, et tal vi meget gerne vil have formindst da der forsvinder en del kunder der. Hvad har i andre der?


Er der nogle informationer man bør få med? informationer der kan sikre at kunden køber?

  

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes personligt at du har alt for meget på betalingssiden, det er ikke det sted hvor jeg skal intaste dankort informationerne som fanger mig, det er alt muligt andet i alle mulige farver røde grønne og gule pile, samt tekst bokse i siden og alt muligt. Jeg tror du skal lave en A/B test hvor du fjerner alt hvor der overhovedet kan fjernes på betalingssiden, for lige nu syntes jeg der sker for meget på den side, ellers syntes jeg faktisk godt om de andre. (jeg taler om testside)

 Jeg tror måske du vil finde denne rapport spændende læsning, godt nok er det en amerikansk undersøgelse, men alligevel er der nogle findings som er ret intressante, og som sikkert også vil virke på danske konsumenter download the ecommerce checkout report

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man godt bruge googles A/B split i forhold til betalingssiderne i Oscommerce?

Men jeg har haft den samme tanke som dig med for meget indhold. Jeg synes bare stadig der er en række elementer der skal være på disse sider? 

 Jeg synes også at jeg har forsøgt på www.made4men.dk/testsite/  at fjerne alt overflødigt, skal der fjernes endnu mere?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om man kan bruge googles A/B split i oscommerce men det tror jeg da, prøv evt. at snakke med Martin fra venio.

Jeg kan godt se du har fjernet kategorierne i siden. Men sådan som test betalingssiden ser ud nu virker den bare roddet. Alle logo'er, den blå tekst og det der kundeservice kommer let til at trække opmærksomheden for meget over i den side. Måske du skulle nedtone det lidt i farve og måske smidde betalingslogoerne op ved sidden af overskriften betaling (selvfølgelig skal det hvide fra logoerne lige fjernes så) en anden ting, er folk overhovedet klar over hvad thawte er?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Thawte, nej det tror jeg heller ikke. Tror jeg laver noget hængelås istedet for.

Hvad hvis man flyttede kundeservice over på højre side, ville det hjælpe?  Folk må jo gerne lægge mærke til den, og føle sig mere trygge fordi den er der. Eller mener du at selv betalingssiderne skal op og være i fuld bredde?

 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det ikke helt.

1. du kunne rykke kundeservice over i højre side, og så lade den være en mere integreret del af layoutet
2. du kunne lave fuld bredde og så blot have en kundeservice som en box i højre side.

Vigtigst af alt skal du have fundet en anden måde men hensyn til det dankort, for det suger bare opmærksomhed og så springer det meget ud af designet.

Fra Haslev
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Et lille input fra mig Smile

Jeg syntes det er rigtigt godt, at du har gemt, "alternativ leveringsadresse" og "password", lidt af vejen.

De grønne "knapper", der symboliserer betalingsprocessen, ligner lidt for meget knapper, måske tror enkelte kunder at det er dem de skal klikke på.

Med undtagelse af ovenstående, burde det være klart for kunderne, hvad de skal gøre. Jeg tror dog jeg ville flytte "Næste >>" ind, så den bliver mere centreret.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville prøve at foreslå, at det totale beløb følger med i hele processen og frem til "godkend"

På den måde er kunden altid sikker på, hvad han/hun skal betale, når der nås frem til "godkend" - siden ;o)

Har du på fornemmelsen, at kunderne har tvivl om betalingsprocessen.

Hvad spørger kunderne dig om, når de kontakter dig? Kan du identificere spørgsmål, som måske kan opstå under betalingsprocessen og forhindre købet.

Jeg vil også lige gøre opmærksom på vores indlæg http://www.amino.dk/forums/t/30615.aspx , hvor vi søger webshops som cases til at optimere salg og kundeservice i forbindelse med live chat.

En lidt tættere dialog med kunder, som befinder sig i købsprocessen kunne måske identificere hvilke tanker og forhindringer de oplever, som du så kan ændre på hen af vejen.

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har telefonnummer som obligatorisk felt. Det ville jeg personligt aldrig oplyse, så jeg ville forlade siden
Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er min erfaring at mange bruger indkøbskurven som en sidste, samlet oversigt over hvad de godt kunne tænke sig, og til at se hvad der kommer på af meromkostninger så som fragt. Derefter forlader de shoppen for at komme igen en anden dag og gennemføre købet.

Det jeg prøver at sige er:

  1. Fokuser ikke alt for meget på abandonment rate i første step, mange bruger det som en "ordreoversigt".
  2. Gem folks indkøbskurv til næste besøg, så de ikke skal suse rundt på "hylderne" og lede efter varerne igen. Husk at nulstille kurven efter en ordre.

Prøv at google"shopping cart abandonment rate", det vil helt sikkert give dig en masse inspiration.

Grundlæggende handler det om at fjerne alle forstyrrende elementer i processen så brugeren ikke bliver forvirret men kun skal koncentrere sig om at udfylde så få informationer som muligt og trykke næste. Desuden gælder det om at introducere elementer, der højner ens online troværdighed. Det er ofte når Dankortet skal frem at folk tænker: "Hov, er det her overhovedet nogen jeg kan stole på?".

/Søren

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)