Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalt moms på vare i EU - hvad nu?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

To dage til min moms skal være indberettet. Det er enkeltmandsvirksomhed.

Jeg har købt diverse ting på Amazon.de/uk. Selvom jeg er registeret med dansk momsnummer, så kan jeg nu se, at jeg på flere af købene har betalt fuld pris inkl. moms.

De korrekt fakturerede uden moms er jo lige til at bogføre.

Men dem hvor jeg har betalt moms er lidt mere tricky. Beløb er ikke så store, så er ligeglad med at jeg har betalt moms og vil nu bare gøre det letteste - på lovlig vis selvfølgelig.

a) Kan jeg bogføre fulde beløb og lade være med at anføre noget i købsmoms? (altså lade som om jeg ikke har betalt moms og så heller ikke får nogen tilbage)

b) Kan jeg bare holde det uden for virksomheds regnskabet og tage det som et privat køb? Det kan ikke være noget i vejen for?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

A ja du kan tage alt på konto uden moms HVIS den samlede moms er under 50 euro. er den ikke det, så er det selve prisen mod bank og momsen mod - privat hævet eller - lave skatteregulering for den da der ikke er fradrag for udgift til den slags moms som skat siger er "frivilligt påtaget" (du skulle have fravalgt købet) og derfor kun fradrag for udgiften hvis moms er over 50 euro. Den med 50 euro gælder faktisk for moms betalt i et land - og formentlig ikke i dit fald men mange bruger det vist  men ret er nok at hele momsen i dit fald er - uden fradrag

B Tjo  men det er omgåelse i forhold til det ovenfor og den er købt virksomhedsmæssigt så det ville jeg ikke gøre

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)