Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min revisor har mistet en hel månedes bilag..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står i den situation at min revisor har mistet en hel månedes bilag. Han har faktisk mistet alle tidligere bilag. Derfor har jeg ikke indberettet moms for dette kvartal, da jeg ikke har den ene måneds bilag.

Hvad gør' jeg?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan dælen kan ham miste dem ? Hvor mange bilag er der tale om? 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Patricknyiværksætter:
Derfor har jeg ikke indberettet moms for dette kvartal, da jeg ikke har den ene måneds bilag.
Hvad med de andre 2 måneder - kan de ikke indberettes -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Med manglende moms må der være tale om perioden 1/7 til 30/9 - 

Har du slet ikke ført regnskab - bilag eller ikke bilag for en så gammel periode - så du i alle fald har selve regnskabet?

Din revisor må vel være den der svarer på hvad du gør, revisorer skal jo ikke ret godt sådan smide alle (du skriver han har mistet alle - eller "kun" den ene måned") Det må da være en sådan revisor (som nok ikke er rigtig revisor) ansvar at nu bringe dig i mål

Det er jo altså helt fra 1/7 du først nu ser den er gal?

Normalt vil man (revisors hjælp hvis denne har lavet rodet) udtrække fulde kontoudtog, bank, Mobilepay, stripe, paypal og alt du benytter for hele perioden (og det kunne jo være der også mangler videre frem i 4 kvartal - og så starte med at rekonstruere bedst muligt ud fra dette + evt lagerlister og andet.

Uden regnskab og moms indberetning så ansætter skat selv momsen og den vil generelt være HØJ så det handler om at kunne rekonstruere så sikkert, at det via denne revisor - eller en anden måske, kan virke korrekt

Derudover må du fremover bogføre helt løbende så du altid har dit regnskab og ikke bare biiag som her 5 mdr efter perioden og så have bilag på sikker server

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
bogføre helt løbende så du altid har dit regnskab og ikke bare biiag som her 5 mdr efter perioden og så have bilag på sikker server

Hvor er jeg bare glad for, at vi i min mands firma laver regnskab løbende - selv, har alle bilag i papir samt elektronisk fem forskellige steder.

"Sikker server" findes ikke i vores verden ... derfor går vi med livrem, seler og skåneærmer. Big Smile

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at andre har stillet det samme spørgsmål, men det er faktisk ret afgørende:

- Hvordan hulen har din revisor fået smidt dine bilag væk?

Teknisk set er det dit ansvar, som ejer af virksomheden, at der er styr på regnskabet.
Men ikke desto mindre er det sørme din revisors pligt at sørge for 1) ikke at smide klienternes ting væk 2) at rette op på eventuelle fejl der er begået.

Så hvis revisoren har smidt bilagene væk, så må vedkommende jo have en idé om hvordan I kommer videre derfra?

Det lugter lidt af at din revisor ikke er så meget revisor som vedkommende udgiver sig for at være, men mere en "revisor".
Jeg har faktisk været rundt om den problematik i et gammelt afsnit af min Vlog.
Hvis det nu havde været en autoriseret revisor, så ville vedkommende ikke gå ud og gøre det til dit problem, såfremt det var revisoren som havde mistet dine bilag.
Så burde der komme en klar udmelding på banen om hvad der er sket og hvad revisoren skal bruge fra dig til at rette op på dette.

/Jesper


">https://www.youtube.com/watch?v=9Zj21GG56Wk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal jo rekonstrueres. Jeg mistede også engang en masse bilag. Jeg kunne rekonstruere 99% ud fra bankudtog (ring til de enkelte virksomheder og spørg om de ikke kan genfremsende dem) og mine gamle e-mails. Hvor omfattende er det her tab i antal bilag? 

Tilmeldt 4. Dec 17
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt nok en underlig revisor, men ja som Casper skriver. Det må være muligt at rekonstruere de fleste af dem, hvis ikke alle sammen

Find din næste varmekilde her: https://varmekilder.dk/ hvad enten det er pillefyr, gasfyr, pillebrændeovn eller andet...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)