Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af privatkonto i I/S

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle

Min partner og jeg har lige overtaget et I/S med tilknyttet webshop.

Fordi der er en begrænset omsætning er der fra sælgers side i fire år brugt en model med MobilePay direkte til hans egen konto, hvorefter han har overført til erhvervskonto.

Vi er grønne ud i så specielle bogføringsregler som dette så:

Er det lovligt, at vi krediterer varerlager og debiterer mellemregning ved salg af noget i vores webshop - og at vi så derefter overfører samme sum fra privat til erhvervskonto (hvor vi selvfølgelig debiterer banken og krediterer mellemregning)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

1 det er klart mod mobilepay regler at bruge en personlig konto i en webshop - der skal mobile pay online aftale til

2 ja det kan sagtens bogføres i personlig virksomhed som I/S men det er stadigt klart mod MP regler og hvad er årsagen - har I ikke en nemKonto til jeres momsregstrerede virksomhed - for det SKAL I da have

Det lyder lidt "sjovt" med lige overtaget et I/S - I er indtrådt - og andre trådt ud eller? Lyder lidt sjovt forklaret

vh JohnHannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover lukker brugen af privatkontoen for anvendelse af vso. I givetfald kan alle indbetalinger ses som private hævninger, hvorefter de indføres som indskud.
Det giver dyr skat og ingen optimering (opsparing) ved anvendelse af vso.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)