Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bitcoins?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har spekuleret lidt på at prøve at lege lidt med bitcoins, men hvordan fungere det og modtager man sine penge?

Ved at jeg kan læse en masse om det på internettet, men ved ikke helt om jeg kan stole på det...

-Hans Klaus

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Vær skeptisk for hvad du læser

2) Find reviews fra den børs du køber ved. Skal du uploade dit pas, skal du være sikker på hvem du uploader det til. Ejes siden af kriminelle har de frit spil med dit pas.

3) Skriv dit password ned. Det vurderes at et sted mellem 10-25% har glemt deres password til deres Bitcoin wallet, og dermed mistet deres investering. Det er altså større end den andel, der bliver hacket...

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er virkelig nemt at købe og sælge Bitcoins.

Åben en konto hos en valutaveksler, f.eks. coinbase.com, gdax.com.

Overfør penge til dem.

Veksel dine penge til Bitcoins.

Vær opmærksom på risikoen! Prisen svinger meget, f.eks. -30% fra den 21. til den 22. december.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv valgt en mere simpel vej - nemlig at købe et certifikat der følger udviklingen i en given digital valuta, f.eks. ether eller bitcoin. Da jeg er tryg ved alm. aktiehandel slipper jeg for yderligere bekymring. Det er i øvrigt en lille position jeg har købt "for sjov". 

Go vind med det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsinvestor:

Jeg har selv valgt en mere simpel vej - nemlig at købe et certifikat der følger udviklingen i en given digital valuta, f.eks. ether eller bitcoin. Da jeg er tryg ved alm. aktiehandel slipper jeg for yderligere bekymring. Det er i øvrigt en lille position jeg har købt "for sjov". 

Go vind med det. 

lyder som fint alternativ. Jeg er ikke selv faldet over certifikater der følger f-eks BTC eller andre crypto blot - men du skriver, du er tryg ved aktier, så er det helt almindeligt (vel lagerbeskattet) certifikat i valuta - så kunne man da også forestille sig at skat var bedre - da de vel ikke normalt giver personlig skat af gevinst eller kun ligningsmæssigt fradrag ved tab (men husker ikke om tab KUN kan modregnes i andre valutacertifikater - eller kan modregnes samme år i anden aktieindkomst) - de valutacertifikater hører vel til selvangivelsen rubrik 85/86 ? Kan du linke til et sådan, det kunne jo være en mulighed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Må indrømme at jeg ikke er skarp på beskatningen af certifikaterne. Indtil videre er der dog tale om et tab (-: 

Jeg handler lidt forskellige steder men Nordnet har certifikater der tracker både ether og bitcoin. Søg i deres søgefelt og I finder det. En anden mulighed er køb af optioner. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)