Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firmabil til blandet kørsel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vestergaard
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 Hvis jeg leaser en kassevogn og indregistrerer den til blandet kørsel, hvad med udbetalingen og den månedlige ydelse?

Kan jeg fratrække dem i firmaet som udgifter, eller må jeg afholde dem ved siden af?

Jeg ved at jeg beskattes af fri bil, men derfor må det jo også være firmaet som betaler bilen?

MvhGeeked

Flemming

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Udbetalingen og ydelserne kan betales af firmaet hvis du anvender virksomhedsordningen og lader dig beskatte af fri bil. Anvender du ikke virksomhedsordningen. Samtidig har firmaet (din virksomhedsordning) fradrag for renterne.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Vestergaard
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 04:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg føler der mangler lidt i svaret.

vil det sige at hvis jeg anvender personskatteordningen skal jeg betale udbetaling og ydelserne selv men kan så fratrække kilometerne jeg kører firmamæssigt?

jeg spørger fordi jeg stadig ikke kan finde ud af hvilken ordning jeg skal vælge.

 på forhånd tak

Flemming

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det er korrekt. Der er røget en linje ud ser det ud til. Hvis du anvender "personskatteordningen" eller holder bilen udenfor virksomhedsordningen skal du selv betale ja. Uden for VSO kan du så også vælge at fordele udgifterne forholdsmæssigt ved opgørelsen af fradraget 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)