Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ift. regnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har et par række spørgsmål ift. hvad jeg kan trække fra i mit regnskab for at sikre et større udbytte.

Er det tilladt at trække kørsel fra, når jeg skal køre 100 km. hver anden dag til mit fjern lager?
Hvordan ift. udgift ved afsendelse af pakker? - Jeg sælger B2C hvor kunden holder en del af udgiften af forsendelse 19. kr. Ved over 500 kr. vil det dog være gratis.
Vil dette kunne trækkes fra også?

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke beskattes af fri bil kan du få kørselsgodtgørelse (ca 3.50 pr km) - er det en personlig virksomhed trækker du det fra, er det et selskab får du det skattefrit med lønnen og selskabet har fradrag for det.

Er ikke helt med på hva du mener med fragten. De 19 kr som kunden betaler er en indtægt. Det det koster at sende pakken kan du trække fra.

Mvh Johnny

Tilmeldt 21. Aug 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny, 

Tak for dine svar. Virksomheden er personlig eget, altså enkeltmands virksomhed.
Det jeg mener i forhold til fragt er at jeg har en udgift ved at sende pakken omkring 19-29 kroner. Jeg får selvfølgelig udgiften dækket nogenlunde fra kunden også.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ved brug af egen bil kan du i enkeltmands trække kørsel fra - f-eks til et fjernlager 


Fragtomkostning er en udgift som alle andre - og fradrag som alle andre

Fragtindtægt - i det omfang du fakturerer den er en indtægt med moms som alle andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)