Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække kaffe og energidrik fra i mit regnskab?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Mit spørgsmål er om jeg kan skrive kaffe og energidrik ind i mit regnskab? :-)

Hvis ikke, ville jeg så kunne gøre det i et APS

Hvad med mad, kan jeg trække det fra? :-)

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis dit køb af kaffe og energidrik er sket på din færd ude i det danske land med erhvervsmæssigt formål, så vil du kunne fradrage 25% af momsbeløbet i dit momsregnskab. Det er dog en forudsætning, at udgiften er afholdt "strengt erhvervsmæssigt", altså må dit ærinde ikke have privat karakter.

Det samme gælder for mad købt ude i byen. Det gør ingen forskel om det er enkeltmandsvirksomhed eller selskab. Så længe virksomheden er momsregistreret.

Køber du derimod en pose kaffe og en flaske vin som en gave til en kunde, så har du ikke fradrag for momsen, da dette går under en repræsentationsudgift.

Mvh. Kasper Høvsgaard

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :-) Så hvis jeg bare drikker det på kontoret, så kan jeg ikke skrive det ind i mit regnskab? :-)

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det kan du godt. Mad og drikke serveret i virksomhedens egne lokaler, og i forbindelse med faglige møder med erhvervsmæssigt indhold, herunder bl.a. kundemøder, interne møder, direktionsmøder afdelingsmøder o.lign., giver fuld fradrag for moms.

Der vil som udgangspunkt også kunne fradrages 25% af momsbeløbet ved bespisning i en kantine, som drives af tredjemand. Dog ikke ved daglig eller hyppig bespisning.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jytzler:

Så er der noget jeg har misforstået. Synes engang at John Hannover forklarede det anderledes, og han er trods alt den klogeste mand jeg "kender" på det område.

Har fundet dette: https://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fradrag-bespisning-og-rejse.html

Hej Anders.

Så har du ikke læst John H's blog godt nok; ham og jeg er enige omkring momsfradrag ;-)

Mvh. Kasper

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så var det jo mig der havde misforstået noget :-D

Jeg læste egentlig stort set kun punktet "EJER har andre betingelse end ansatte" og dette:

"... Selvstændige må således IKKE lade virksomheden betale for bespisning i virksomheden, heller ikke selvom der arbejdes over..."

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så var det jo mig der havde misforstået noget :-D

Jeg læste egentlig stort set kun punktet "EJER har andre betingelse end ansatte" og dette:

"... Selvstændige må således IKKE lade virksomheden betale for bespisning i virksomheden, heller ikke selvom der arbejdes over..."

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som enkeltmands kan du ikke fradrage det du selv spiser og drikker

Er dei samme med forretningsforbindelser har du 25% skattefradrag og 25% moms 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46491
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

mement_mori:

Hej :-)

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Mit spørgsmål er om jeg kan skrive kaffe og energidrik ind i mit regnskab? :-)

Hvis ikke, ville jeg så kunne gøre det i et APS? 

Hvad med mad, kan jeg trække det fra? :-)

nej - du taler vel om mad og drikke (eller kaffe energidrik) til dig selv som ejer - og det er klart nej - uanset enkeltmands eller ApS

Har du ansatte kan du byde kaffe og vand med kvart momsfradrag kun - og så fuldt fradrag for resten  men ikke til dig selv som ene ejer

Du kan som eneejer under rejse eller - midlertidig arbejdsplads købe nødvendig mad når du ikke kan forventes at have madpakke med, men du kan ikke betaler noget som helst fortæring eller drikke på arbejdspladsen til dig selv som ejer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)