Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tyveri for 50.000 kroner - hvad nu?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skulle idag have modtaget varer for 50.000 DKK. TNT ringede og spurgte om de bare kunne stille det ved vores postkasse(indenfor). Vi sagde "Ja". Vi var alligevel på kontoret inden for et par timer. Der stod en tom palle da vi ankom. 

Hvad nu? Hvordan dokumenteres dette?

Politianmeldelse også gemme politirapport til regnskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Stjaaletvarer:
Politianmeldelse også gemme politirapport til regnskab?
Ja det må være den korrekte vej. Kan den suppleres med OK fra forsikring - er det bedre (indenfor) men man må jo bare dokumentere så godt man kan 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så skal det vel overvejes om der overhovedet vil være fradrag for tabet skattemæssigt........

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Og så skal det vel overvejes om der overhovedet vil være fradrag for tabet skattemæssigt........

HVIS man på seriøs vis kan dokumentere tabet (og det er vel det springende punkt?) så er der vel som udgangspunkt fradrag for varen hvis den er forsvundet - eller mener du skat næsten altid vil sige - selv om varen blev sat inden for i dette tilfælde - så er det ansvarspådragende så fradrag nægtes?
Umiddelbart ville jeg hælde til, så god dokumentation som muligt, herunder absolut politianmeldelse, faktura - fragt brev osv - og så lade det være vareforbrug, men ville du mene man bør søge svar hos skat inden man kaster sig ud i det?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er hvad "indenfor" dækker over. Det er i bund og grund et spørgsmål om virksomheden har handlet forsvarligt ved at give fragtfirmaet lov at stille varen ved postkassen.

Forsvarligt eller ej her har jeg ikke noget bud på. Der er en masse afgørelser gennem tiderne om hvad der har været forsvarligt eller ej ved tyveri. Det har altid været begrundet i den konkrete situation.

Tilmeldt 30. Mar 18
Indlæg ialt: 28
Fra  tips Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

At du har sagt ja til det bare kan stilles på åben gade kan godt give dig et problem med forsikring. Det kan kategoriseres som værende uansvarlig, og i det tilfælde giver forsikring ikke udbetaling.

præcis som hvis du ikke låser din cykel og den bliver stjålet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)