Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telemarketing / mødebooking, hvor effektivt er det?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Telemarketing er vel heller ikke så interessant på B2C, Derimod kan det vel konkluderes at der stadig er et stort potentiale på B2B markedet. Vel også et potentiale som ikke er fult udnyttet?

Fra københavn
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 113
Fra  salgsgruppen Salgsgruppen.com Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren, Hvad gør at du tror at det ikke er interessant på B2C?

Enig, der er klart mange virksomheder som ikke udnytter potentialitet der ligger i telemarketing.

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik, dels er det mit indtryk at vi ikke rigtig har en kultur hvor telemarketing anvendes med god succes til BC2. Og så er er lovgivningen, som også har været anført i denne tråd.
Man snakkede på et tidspunkt om at det ikke længere skulle være lovligt at sælge / booke møder i forbindelse med forsikringer.

Markedet for printmedier (abonnement på aviser og magasiner) er nedadgående. På telefoni/internetområdet er der ikke den store prisforskel på de forskellige udbydere.

Endelig er det mig bekendt næsten kun studerende med begrænset erfaring og uddannelse indenfor TM der sidder og ringer på ovennævnte. De har ikke meget erfaring i at tale med kunder hvis ofte føre til en negativ oplevelse hos den der bliver ringet op.

I det hele taget tror jeg at der er stor mangel på dygtige og erfarne TM medarbejdere som for alvor forstår at sætte sig ind i kundens situation, baggrund ect. Og det er synd da jeg jo stadig mener at der er mange virksomheder som kunne have glæde af at benytte TM som en alternativ afsætningskanal og særlig som et supplement til andre afsætningskanaler.

Fra københavn
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 113
Fra  salgsgruppen Salgsgruppen.com Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Interessant tanke.

Dog er jeg overbevist om at hvis man spørg de virksomheder som benytter sig af telemarkting i dag - de store virksomheder med Telefoni/størm/internet osv. så har størstedelen af dem en anden opfattelse. Da der bliver genereret store mænger af salg igennem disse kanaler og det trods alt er det nemmeste måde at få fat i kunder på. Især på produkter hvor besparelse kan være lille, eller det normalt ikke er ting som man går og overvejer at skifte som fx de overnævnte produkter.

Lovgivningen er jo ofte til for at beskytte forbrugerne, hvilke jo er en yderst positiv ting. Men jeg mener bestemt ikke at meget af den lovgivning der bliver lavet er skadeligt for telemarketing til private. 

Lovgivningen igennem tiden har måske gjort at der er kommet mindre telemarketing til private, eller at det i en større grad er blevet mere relevante person som bliver tilbudt produkterne som tilbyder. (blandet andet igennem en bedre generering af leads - som tidligere nævnt)

Det kan sagtens være at man på et tidspunkt har snakket om at gøre dette ulovligt, men det ændre ikke på at der stadigvæk den dag i dag, bliver booket hundredvis af forsikringsmøder til private dagligt.

Dine tanker omkring unge folk og overnævnte produkter, tror jeg i et bred omfang passer meget godt overens med min erfaring inde for området.

DOG brugere mange det som et "starts sted" for deres salgskarriere. Dog også sagt at mange bruger det som studiejob og at uddannelsen og/eller oplæring kan være begrænset hos nogle callcentre.

Men det er jo heller ikke mange arkitekter som starter deres karriere ud med at designe det nye operahus - man skal jo starte et sted.

Jeg tror at de fleste erhverv gerne vil have flere kvalitetsmedarbejdere, men hvis du danner dit indtryk ud fra de, sikkert mange, samtaler du har haft med telefonsælgere som privatperson, så er det måske også lidt misvisende.

De dygtige sælgere, rykker jo ofte op i fødekæden og det øverste i fødekæden inde for salg, er "desværre" ikke at sidde og sælge Internet og strøm til privatkunder.

Men når de fleste virksomheder kun vil betale en meget lav timepris, eller kun betale pr. salg der bliver leveret, så er det svært at tiltrække de rigtig skarpe profiler.

Hvis man i stedet for, som beskrevet i et tidligere kommentar, kan formå at opbygge leadkanaler med relevant/varmt trafik, så er det meget nemmere og tiltrække de dygtige salgsprofiler.

Samtidig må man jo også sige at sælgere har et generelt dårlig ry ude i det dansk land, hvilke måske er en af grundene til at der ikke er særlig mange der vælger at gå ned af den vej.

Dog er jeg overbevist om at telemarketing stadigvæk køre i sit bedste velgående og der vil altid være efterspørgsel på telemarketing, da der altid vil være folk som gerne vil have solgt sit produkt.

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er helt sikkert et problem med uddannelse af TM medarbejdere, og dygtige TM- medarbejdere er et problem, som jeg hører det.

Er der noget generel statarisk / undersøgelse om brug af telemarketing og andre afsætningsformer?

Fra københavn
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 113
Fra  salgsgruppen Salgsgruppen.com Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren99:

Ja, det er helt sikkert et problem med uddannelse af TM medarbejdere, og dygtige TM- medarbejdere er et problem, som jeg hører det.

I nogle virksomheder, ja. - Ligesom i alle andre brancher tror jeg, der også findes jo sløsede håndværkere. Sådan vil det nok altid være.

Søren99:

Er der noget generel statarisk / undersøgelse om brug af telemarketing og andre afsætningsformer?

Intet som jeg kender til og en hurtig søgning på Google gav mig heller intet.

Men mon ikke at der findes noget derude et sted.

Mine kommentar er udelukket byggede på min egen erfaring i branchen, som indebære et rimelig kendskab til danske og udenlandske callcentre.

Og der må man bare sig - der er ikke tilbagegang.

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har heller ikke kunnet finde noget statistik over virksomheders brug af markedsføring, herunder telemarketing.

Hvordan er konkurrencen blandt TM-firmaer?

Fra københavn
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 113
Fra  salgsgruppen Salgsgruppen.com Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren99:

Jeg har heller ikke kunnet finde noget statistik over virksomheders brug af markedsføring, herunder telemarketing.

Hvordan er konkurrencen blandt TM-firmaer?

Konkurrencen bland TM-Firmaer er stor. Det skyldes vel at man altid er på jagt efter den gode arbejdskraft og de rigtige opgaver.

Dog er det også min erfaring af hvis man behandler kunderne godt og giver dem der service der skal til, så skal der også virkelig meget til for at de smutter.

Det er en jungle at finder rundt i alle de forskellige TM virksomheder, så når de først har fået en god oplevelse og god service, så bliver de gerne længe.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Korff:
Dog er jeg overbevist om at hvis man spørg de virksomheder som benytter sig af telemarkting i dag - de store virksomheder med Telefoni/størm/internet osv. så har størstedelen af dem en anden opfattelse.

Nu er telemarketing vedrørende STRØM jo så ulovligt til private, men det stopper desværre ikke call centre fra at ringe til selvstændige og når man nu lige har ringet til dem "lovligt" i forretningsøjemed, så kan man også lige tilbyde privat gul, grøn....Strøm og hvad de nu alle synes er spændende. 

B2C telemarketing er og bliver et meget begrænset område, hvis man holder sig indenfor loven.

Frederik Korff:

Men når de fleste virksomheder kun vil betale en meget lav timepris, eller kun betale pr. salg der bliver leveret, så er det svært at tiltrække de rigtig skarpe profiler.

Hvis man i stedet for, som beskrevet i et tidligere kommentar, kan formå at opbygge leadkanaler med relevant/varmt trafik, så er det meget nemmere og tiltrække de dygtige salgsprofiler.

At der er lave timepriser på en ydelse som du ikke kan kvantificere kvaliteten eller effekten af er vel ikke så underligt. Det er ikke "resultatkontrakterne" med TM buro'erne der er problemet i aflønning, men det er at få defineret ydelsen og hvad du egentlig skal have ud af den. Problemet er nærmere at der er langt mellem de personer der er dygtige til telemarketing/mødebookning, de mange negative oplevelser. Hadejob #1 for en kørende sælger er typisk cold calling/mødebookning, og selvom du egentlig burde kunne nøjes med omkring 5 kald om dagen, så er det få sælgere som reelt gør det. 

Det primære job som sælger af telemarketingydelser er at vise en potentiel kunde at det er en solid investering i stedet for at fylde op med postulater og generelle betragtninger.  

Fra københavn
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 113
Fra  salgsgruppen Salgsgruppen.com Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Frederik Korff:
Dog er jeg overbevist om at hvis man spørg de virksomheder som benytter sig af telemarkting i dag - de store virksomheder med Telefoni/størm/internet osv. så har størstedelen af dem en anden opfattelse.

Nu er telemarketing vedrørende STRØM jo så ulovligt til private, men det stopper desværre ikke call centre fra at ringe til selvstændige og når man nu lige har ringet til dem "lovligt" i forretningsøjemed så kan man også lige tilbyde privat gul, grøn....Strøm og hvad de nu alle synes er spændende. 

B2C telemarketing er og bliver et meget begrænset område hvis man holder sig indenfor loven.

Vil du ikke linke til noget af alt den lovgivning du snakker om? Gerne den lovgivning som gør at salg til privatpersoner er ulovligt, på fx. strøm?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)