Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af underskud i enkeltmandsvirksomhed

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være både være logisk og fair, hvis man kan modregne tidligere underskud i fremtidigt overskud, så man ikke skal betale hverken AM, bundskat, kirkeskat, kommuneskat eller topskat i et fremtidigt overskud, hvis man for perioden som helhed ikke har tjent noget.

Så det håber jeg, du har ret i, om end tråden her ikke ligefrem udstråler af konsensus omkring reglerne.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maverick26:

Det vil være både være logisk og fair, hvis man kan modregne tidligere underskud i fremtidigt overskud, så man ikke skal betale hverken AM, bundskat, kirkeskat, kommuneskat eller topskat i et fremtidigt overskud, hvis man for perioden som helhed ikke har tjent noget.

Nu har man som regel aldrig så firkantede eksempler som det du stiller op - de fleste har jo eksempelvis en eller anden form for kapitalindkomst (positiv/negativ).
 
Men helt firkantet, så vil et underskud år 1 på X kr. kunne fremføres og modregnes i overskud år 2 på x kr. og der vil ikke blive betalt nogen skat.

Maverick26:

Så det håber jeg, du har ret i, om end tråden her ikke ligefrem udstråler af konsensus omkring reglerne.

Nej, der har været lidt forskellige bud. Tror desværre tingene blandes lidt sammen engang i mellem - reglerne omkring underskudsfremførsel, VSO, AM m.m. skal nok tages hver for sig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Nu har man som regel aldrig så firkantede eksempler som det du stiller op - de fleste har jo eksempelvis en eller anden form for kapitalindkomst (positiv/negativ)..


Enig - er der intet andet så er der ingen skat og bare fremskrivning af underskud og helt samme overskud vil så ikke udløse skat. Når jeg netop skrev at det var ikke til at sige præcist er det netop fordi en ren 0 selvangivelse vel er sjælden - kap ind/ud - værdi af ejendom - er det personlig ind. eller er det kap ind. vi taler - ens begge år  - osv (ud over det her underskud)

Jesper hvad med hustru udnyttelse af fradrag for året med - 200.000 - og nu med året + 200.000 hvor begge år jo samlet er 0 - har hustru så som jeg venter - fuldt overført personfradrag for personen med disse -200 og + 200 for begge år eller påvirkes det?

Med de beløb Maverick her - og i en del tidl. tråde om store investeringer - privat eller selskab osv - benytter - så vil jeg stadigt råde Maverick til at sidde stille og roligt en time med en revisor. Det vil være pengene værd frem for at styre via Amino med så store beløb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)