Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre gebyr for bankkonto i holdingselskab

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et forhåbentligt hurtigt spørgsmål til jer.

Jeg har stiftet et holdingselskab, som gennem rullende kapital har stiftet et driftselskab.

Jeg har oprettet bankkonti til begge selskaber og forhandlet prisen for dette til 2000,- for driftselskabet og 500,- for holdingselskabet.

Jeg er nu blevet trukket de pågældende beløb fra begge konti og skal derfor bogføre dem.

Det er ikke umiddelbart noget problem for driftselskabet, men på holdingselskabets konto står et flot rundt 0,-, som nu bliver trukket 500,-

Hvad gør jeg smartest herfra og hvordan bogfører jeg det? Kan jeg komme i problemer, hvis jeg blot overfører fra driftselskabet for at dække de 500,- hos holdingselskabet?

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lån penge til holding . Så skylder holding dig de penge.

Du kan også gøre det fra drift.

Men i mit synspunkt er det bedst fra privat når du låner holding, da et holding er mere personligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lade drift låne holding - eneste er at der i princip skal beregnes en markedsrente - ikke et problem i sig selv men lidt administration. OM der så sker det store ved at lave et udlæg/lån fra drift til holding på 500 kr uden rente - næppe
Der kan også komme andre små omk - f.eks hvis den lovpligtige arbejdsskadeforsikring der også SKAL omfatte Holding CVR ikke bare vil fakturere alt til drift med begge CVR ligesom du måske senere kan have noget regnskabshjælp - hvor de ofte ikke vil fakturere alt på drift (af gode grund hvis det meste arbejde faktisk er for holding og det kunne være momssnyd inkl. at fakturere alt til drift) så du kan få behov for lidt mere hen ad vejen.

Jeg ville i første omg bare lave en mellemregningspost og overføre 500 kr fra drift til holding

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten hvis du har danske bank business , så er holding gratis om mdr. Du betaler kun for drift om mdr

Tilmeldt 28. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I er sgu effektive - tak for det.

Det lader til, at jeg må overføre fra drift til holding for at dække omkostningerne.

Tilbage er så bare spørgsmålet om, hvordan jeg bogfører det i Dinero. Jeg kunne jo også bare dække de 500,- privat, hvis det er lettere at bogføre på den måde?

Jeg har fået forsikringsselskabet til at dække begge CVR-numre på én police, som jeg betaler gennem drift.
Jeg har ganske rigtigt Danske Business, så jeg regner alt i alt ikke med, at der skal bogføres noget som helst i holding fremover - kun denne ene for etablering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

I drift bogfører du i tilgodehavender i status - mellemregning - debet 500 kr og bank kredit 500 kr og så overfører du til holding bank - og bogfører i holding under kortfristet gæld kredit 500 kr debet bank - hvorefter du betaler - udgift bank 500 kr i debet og kredit bank der går i 0

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Hvis jeg skal trække den helt ned på et lavpraktisk niveau, skal jeg så gå i "kasseklade" og bogføre, som du siger?

Det skal desuden siges, at jeg endnu ikke betaler abonnement for Dinero. Jeg afventer lige en ordentlig omsætning først

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver sgu nødt til at spørge igen om nedenstående er korrekt

Jeg laver i driftselskabet en linje i kasseklade hvor jeg skriver:
konto 54040 Øvrige tilgodehavender
Beløb: 500,-
Modkonto: 55000 Bank

Skal jeg gøre andet i drift så?

I holding laver jeg en linje i kasseklade, men her kan jeg ikke finde noget om kortfristet gæld.
Skal jeg lede et andet sted?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mova:

Jeg bliver sgu nødt til at spørge igen om nedenstående er korrekt

Jeg laver i driftselskabet en linje i kasseklade hvor jeg skriver:
konto 54040 Øvrige tilgodehavender
Beløb: 500,-
Modkonto: 55000 Bank

Skal jeg gøre andet i drift så?

I holding laver jeg en linje i kasseklade, men her kan jeg ikke finde noget om kortfristet gæld.
Skal jeg lede et andet sted?

kan ikke deres kontonumre - men hvis 54040 ligger i egenkapital tilgodehavender som jeg går ud fra er korrekt - så debet med den og kredit bank hvor pengene går ud - og så i holding modsat - kredit bank hvor pengene går ind og debet kortfristet gæld

I princip skal der regnes markedsrente også mellem drift og holding, men for 500 kr tror jeg ikke skat blander sig - men så ved du det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)