Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af overskud i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen, der kan forklare det her:

Jeg er lønmodtager på fuld tid med en lille biks ved siden af, som ikke giver det store overskud. Det er et enkeltmandsfirma. 

Jeg havde i 17 et lille overskud, hvilket jeg ikke havde forventet Nu har jeg så modtaget en ændret forskudsopgørelse fra Skat som har fjernet stort set hele mit fradrag

Og så er det jeg undres, for jeg er blevet tudet ørerne fulde med at man ikke må blande privat- og firmaøkonomi, men det er jo så lige præcis hvad skat gør. Pengene står stadig på min firmakonto og planen var at de ikke skulle trækkes ud. Nu kan jeg blive nødt til det, da mit fradrag er stort set 0 og jeg så bliver presset på økonomien 

Jeg erkender, at jeg ikke har sat mig specielt meget ind i det, men det giver i min optik ingen mening, at blive beskattet af overskud i et firma, som er blevet i firmaet. 

Havde det været anderledes, hvis det var et IVS? Det går jeg ud fra, da det jo så er mere adskilt, men det burde jeg og mit firma jo også være - jeg har mit cpr.nr, firmaet har sit cpr nr

Hjælp :-)

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Først må du sætte dig ind i hvordan man beskattes i personlig virksomhed. Der er skat netop helt samme for løn og virksomhed og hævninger eller indsætninger har ingen betydning med min der du benytter VSO - i hvilket fald du mener ligner et selskab, men betydningen for skat samlet for penge til dig er ens

Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Hvis du vil kan du bare ændre forskud igen - men. Det skal være til realistisk forventet resultat, for ellers kan skat låse dit forskud

Overvejer du selskab (som koster mere og kan give mere skat faktisk da der ikke fradrag personligt ved evt tab) så læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

Og endeligt kan du bruge 55 kr på bog om personlig virksomhed som nok kan hjælpe dig meget, for du synes ikke at være helt med på hvad det er du har startet og så kan der jo gå ting galt http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

God vind med det i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)