Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af online tøjshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey.
Jeg er en dreng på 18 år som har ambitioner om at lave opstart af en online tøj webshop, og ville høre step by step hvorledes at det kan lade sig gøre at opstarte en tøjshop online, og hvilket overvejelser, man bør gøre sig, men opstart af shoppen er jeg fast besluttet på, og ønsker at kunne fks, købe billigt tøj og sælge det for mere? Tænker hvis jeg kan få noget tysk/ tøj fra kina / japan eller sådan overdrevet billigt om jeg så må sælge det videre i danmark for mere på min web shop, eller noget lign.

Men er der nogen særlige regler for det? Ville helst ikke ende med at stå med en kæmpe stor bøde en eller anden dag.

Ønsker også at kunne opstarte virksomheden så billigt som muligt, da mit budget ikke er mega stort.


Håber en eller anden klog person gider at hjælpe mig da det virkelig betyder meget for mig at kunne starte sådan en virksomhed!


Ps. Er klar over man skal have sig et website domæne, og en website nogen anbefalede steder?



Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 610
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Larsen:
Tænker hvis jeg kan få noget tysk/ tøj fra kina / japan eller sådan overdrevet billigt om jeg så må sælge det videre i danmark for mere på min web shop, eller noget lign.

Ja, du skal bare importregistreres når du opretter virksomheden hvis du køber udenfor EU.

Mark Larsen:
Ønsker også at kunne opstarte virksomheden så billigt som muligt, da mit budget ikke er mega stort.

Billigst i adminstration er nok enkelmandsvirksomhed. Om det er billigst i længden er så en anden sag.

https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Start_virksomhed

Tilmeldt 23. Aug 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for svar, men hvad med cvr nr. skal man have det til at starte med?



Venligst Hilsen:



Mark Larsen



Ps.Hvor er det man importregistrerer henne og er det ikke noget med at det er frivilligt at momsregistrere virksomheder, hvis den momspligtige omsætning er under 50.000 kr. inden for en 12-måneders periode?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 610
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Larsen:
Jeg siger mange tak for svar, men hvad med cvr nr. skal man have det til at starte med?

Ja, dem du skal handle med sælger næppe til private. Skal du importere fra lande udenfor EU skal du i hvert fald have cvr nummer for at blive importregistreret.

Det er ret enkelt med importregistrering. Det er bare et afkrydsningsfelt når du opretter din virksomhed på virk. Har du planer om at sælge til lande udenfor EU skal du også eksportregistreres.

Jo. moms registrering er frivilligt for omsætning under 50.000. Vær dog opmærksom på at hvis du importerer fra lande udenfor EU uden momsregistrering skal du betale importmoms udover told.

Hvis du forventer en årlig omsætning på mindre end 50.000 er det næppe værd at starte på tøjimport fra Kina eller lignende. Typisk skal du aftage ret store mængder før de gider handle med dig.

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark 

Jeg kan hjælpe dig med fornuftig pris til opbygnign af sitet for din tøj forretning.

Mvh Patrick

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)