Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i biler, ure, både m.m gennem Holdingselskab

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Det er faktisk et administration holdingselskab hvor det også indbære drift.

Jeg sender dig en pm med cvr

jamen det er jo så både holding og drift som jeg læser dig - og det er jo fuldt muligt-. Så er der momsfradrag for den den der er drift og med moms og ikke for den del der er ren holding - Der er mange driftsselskaber som er holdingselskaber samtidigt (og omvendt) - de vil så bare normalt have 2 branchekode - en for ikke financiel holding og en der viser den drift de har valgt - for trådstarter kunne det være udlening af fine biler og ure (hvis det stadigt er ønsket :) )

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Skygge Manden:


Det er faktisk et administration holdingselskab hvor det også indbære drift.

Jeg sender dig en pm med cvr


jamen det er jo så både holding og drift som jeg læser dig - og det er jo fuldt muligt-. Så er der momsfradrag for den den der er drift og med moms og ikke for den del der er ren holding - Der er mange driftsselskaber som er holdingselskaber samtidigt (og omvendt) - de vil så bare normalt have 2 branchekode - en for ikke financiel holding og en der viser den drift de har valgt - for trådstarter kunne det være udlening af fine biler og ure (hvis det stadigt er ønsket :) )



vh John Hannover



Jeg har forsøgt at blive klogere på, hvad der skal til for ændringer for at kunne handle med biler og ure i holdingselskabet. Sådan som jeg forstår det (correct me if I'm wrong) skal jeg:

*Opdatere vedtægterne, herunder formål. Jeg overvejer følgende: ’Selskabets formål er at eje ejerandele i andre selskaber samt andre investeringer efter ledelsens skøn. Selskabets formål omfatter endvidere at udøve virksomhed med handel, udlejning, serviceydelser og i øvrigt enhver anden virksomhed, der efter bestyrelsens skøn står i forbindelse hermed.’
*Udarbejde et beslutningsreferat fra generalforsamling, hvor denne ændring vedtages.
*Anmelde ændringerne hos Skat.

Så vidt jeg kan forstå, er det IKKE nødvendigt endnu at:
*Moms-registrere. Det er først påkrævet ved salg over 50.000 kr. eksl moms. Det skulle dog være en god ide at gøre det tidligt, så man kan fratrække moms på driftsomkostningerne inden et salg.
*Tilføje andre branchekoder. Det skal man vidst først gøre når omsætningen er stor nok (over 300.000kr) og hvis den udgør mindst 10% af den samlede omsætning.

Lyder det korrekt?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser vel korrekt nok ud. Jeg ville  i lyset af at det jo overgår til også at have drift - ændre branchekode her - og jeg ville nok også momsregistrere. Det skal man når det er åbnelyst man vil komme over 50 t oms - mere for at moms ikke skal sige, at de kunne du regne ud når du ville sælge ting der i sig selv koster over 50 t her - for det er ikke lige først 50 t og så moms. I alle fald inden første salg, og så giver det mening at gøre det fra start for købsmoms

Husk det KUN er købsmoms der tages for at skabe noget momspligtigt = salgsmoms, som du må trække fra. Ex revisor moms - skal nu så deles i momspligt og ikke momspligtig del (det kan revisor hjælpe med hvis du bruger en sådan)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at udvikle et franchising koncept som kan blive lejet ud til datterselskaber det er faktisk grund til hvorfor det er momspligtig.
Og så har jeg taget hardware med ind for når jeg skal åbne en webshop, så ligger ikke alt varerlager i drift hvis det skulle gå konkurs. Så det er risko styring.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)