Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække fra i moms

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Instalikes Nordic Social Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej garvede iværksættere, jeg har etspørgsmål vedrørende det at trække fra i moms.
Eksempel - Jeg tjener 10.000 kr.- fra mine B2B kunder som jeg har pålagt 25% moms.  Kan jeg nu gå ud og købe en computer (som kun bruges i firmaet) til 10.000 fra Elgiganten? eller har jeg i princippet kun 7500.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Klitmose:

Hej garvede iværksættere, jeg har etspørgsmål vedrørende det at trække fra i moms.
Eksempel - Jeg tjener 10.000 kr.- fra mine B2B kunder som jeg har pålagt 25% moms.  Kan jeg nu gå ud og købe en computer (som kun bruges i firmaet) til 10.000 fra Elgiganten? eller har jeg i princippet kun 7500.

hvis du har solgt for 10.000 er det 7500 du har - men du kan jo godt købe noget med købsmoms for samme 10.000 da købsmoms og salgsmoms så udlignes

Står computeren i dit hjem vil skat formode den til rådighed privat - og det er OK med lige præcis computer MEN momsen skal så ALTID dels - ofte vælger man 50/50 for at slippe for diskussion og sandsynliggørelse.

Står den på eksternt kontor - så ja - i samme momsperiode kan du købe og sælger for samme når begge er med moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør nok sætte dig lidt in de helt basale momsregler, såsom købs og salgsmoms samt hvordan du udregner moms.  

Er du moms registret har du fradrag for købsmoms.  Salgmoms - købsmoms = den moms du skal betale til SKAT.  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)