Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO eller enkelmans firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hej john 

jeg har lige købt din bog personlighed virksomhed 

men blev ikke meget klogere på mit spørgsmål 

jeg vil købe en varevogn der skal være på papegøje plader da den skal bruges 80 % som erhverv og resten privat (procent delen er ca.)

Når jeg læser din beskrivelse, kan der fås fradrag i personlig indkomst for kørte km erhverv 

det synes jeg ikke vil være rentabel, kan man ved at vælge en vso beskatning få udbetalt gældende kørsel  takts skattefri, eller har du en anden løsning evt. En splitleasing model hvor men betaler efter forbrug.

ogå for at undgå beskatning af fri bil, det er jo samme pengepung, der skal betale omkostninger 

jeg ved alt om at der ikke kan fratrækkes moms på bilen når der køres privat 

mvh. Majvad. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke sikker på jeg forstår den faktisk - håber andre hænger bedre med. Umiddelbart lyder det rentabelt med 80% erhverv som jo giver stort fradrag efter ført kørebog og statens takst? Det gør ingen forskel om du har alm beskattet enkeltmands eller bruger VSO i enkeltmands i forhold til hvis vi taler fradraget som sådan - 

Du kan ikke have hvidpladebil uden beskatning af fri bil - bare det den er til rådighed

bliver du klogere af den her som dykker meget mere ned i papegøjeplade som lyder super i dit fald - statens takst som fradrag og fuldt momsfradrag for al drift - mod privat købt papegøjepladebil med moms betalt privat og privat benyttelsesafgift https://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må det kunne betale sig, at købe bilen under firmaet CVR nr. og betale skat af privat benyttelse fradrag iht. Statens taks giver jo kun ca. 32 % netto penge 

jeg ved godt det er jylland og Lolland, men de har en  aftale med deres revisor og kommune de betaler ca. 10-20 % af egen lomme til firma ejet bil, uden beskatning, hvordan det hænger sammen ved jeg ikke, dog er der ikke trukket moms af bilen.

vh Majvad 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

majvad:

Så må det kunne betale sig, at købe bilen under firmaet CVR nr. og betale skat af privat benyttelse fradrag iht. Statens taks giver jo kun ca. 32 % netto penge 

jeg ved godt det er jylland og Lolland, men de har en  aftale med deres revisor og kommune de betaler ca. 10-20 % af egen lomme til firma ejet bil, uden beskatning, hvordan det hænger sammen ved jeg ikke, dog er der ikke trukket moms af bilen.

vh Majvad 

jeg tror ikke helt du har læst bogen eller linket. Du kan jo ikke i firmaet købe den og betale privat benyttelsesafgift bare og så have fri bil

Statens takst giver helt det samme som hvis du fik penge ud som skattefri kørsel i et selskab - hverken mere eller mindre - for du betaler jo selv pengene fra selskabet til dig selv - og kunne jo uden det - have taget helt samme beløb ud i løn (igen minus skat som er = det du sparer ved fradraget)

Aner ikke hvad det med jylland/lolland er - men man kan ikke have fri bil uden beskatning af fri bil med 10-20% af egen lomme - Måske de har en gulplade bil og betaler dagskort til privat

Skat af fri bil er jo laaaaaangt højere end den stærkt begrænsede betaling for privatbenyttelsesafgift af papegøje
Du må videre til en revisor som lige forklarer dig det tror jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Når John nævner kørselsfradrag efter statens takster, skal du være opmærksom på, at når det er i forbindelse med virksomheden, så er taksten 3,54 kr. pr. km og du kan fradrage det i virksomhedens indkomst og ikke kun som ligningsmæssigt fradrag. Du forveksler det formentligt med fradraget for kørsel mellem hjem og arbejde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)