Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til opstart

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey! drop markedsundersøgelsen, du er på rette vej. Køb hellere end ko til gulvet.

Jeg arbejder dagligt med læskedrik og light salg, og VAND salg boomer stadig og har gjort det i nogen år nu. Til sommer vil vandsalget slå alle rekorder.......så husk vandet! 12 kr for 50 cl! listepris: 1-4 kr.. alt efter mærke....god avance.........mmm......
 
Mvh
IK
 
 
 

Blogger & Tekstforfatter

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/7/2006 12:54:55 PM Forfatter: Idé Kongen
Jeg arbejder dagligt med læskedrik og light salg, og VAND salg boomer stadig og har gjort det i nogen år nu. Til sommer vil vandsalget slå alle rekorder.......så husk vandet! 12 kr for 50 cl! listepris: 1-4 kr.. alt efter mærke....god avance.........mmm......
Mvh
IK

Jeg læste også i Børsen at vand med privatlabel boomer fuldstændig vanvittigt i øjeblikket... Fordi vand (læs=sundhed) giver virksomhederne et godt image!

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kogu

Jeg synes at din ide er ganske interessant. Jeg har selv gennem nogen tid kikket på omtrent samme ide - dog med nogle modifikationer. Og markedsområdet for mig er også i starten eller midt på Amager - måske Bryggen (med alt det nybyggeri). Du stiller nogle spørgsmål op hvor du gerne vil anslå hvad det koster i etablering. Du svarer selv omkring 300 t.kr. Kan du uddybe, hvordan du kommer frem til tallet.
 
Hilsen Jakob
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et skud fra hoften og ved at læse om andre der har åbnet cafeer....

 Men er du interesseret i at diskutere muligheder, forslag, tilgange osv....

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

KOGU

 
Når man vil starte i en branche man tilsyneladende ikke kender, tror jeg det
vil være smart at søge et job i en tilsvarende forretning, og måske bruge 3 mdr til at
få den helt basale viden ind under huden i dette job, herefter vil du have meget nemmere ved
at overskue din egen opstart.
 
Held og lykke
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du er interesseret i at se et eksempel og stedet da stadig findes, så lå der da jeg arbejdede på Nyhavn en kødløs økologisk biks i en sidegade. Lå et par meter nede af sidegaden ved isbutikken omkring Nyhavn nr. 19 hvis jeg husker rigtigt. Jeg var der kun én gang hvor jeg fandt ud af at der ikke var kød i deres frikadelle tingester :)

Måske du kan hente lidt inspiration.
Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskyld men mig siger det lige lovligt meget om du ikke lever ret lang tid med dine ønsker om at blive selvstændig cafe ejer !
 
Alene af den grund der er for mange spørgsmål du stiller her som du allerede burde vide på forhånd...
 
I mine øjne ser jeg allerede dine næste spørgsmål og med fråde om munden og hade svar tilbage hvis nogen råd gør at din cafe ikke lever 14 dage....
 
Helt ærligt visse ting VED man allerede eller har man undersøgt inden man kaster sig ud i sådan eventyr....en vis form for rygrad skal man have - viden - og den mener jeg absolut ikke du har med dine spørgsmål som du stiller ....du dør med den ide. !! pt.
 
Jeg tvivler på du vil flyve med mig som kaptajn hvis jeg skrev hvordan flyver man en flyver her i debatten.
 
Håber du enten er bremset lidt i din rus ..og undersøger dine muligheder endnu engang....
 
Lidt sarkastisk er det vel billigst at tage til Spanien og selv plukke dine appelsiner...tvivler på du tager mit sidste "selvplukker" afsnit for seriøst svar.
 
Jo jeg ved godt det er iværksætter forum...men næsten at forlange man her i forum skal ligge kostplaner og vejen til en god køkken % *(avancen 40...50%)  er for meget. Kontrol som det offentlige forlanger om madvarer...du har meget at lære min ven.
 
 
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Når jeg kigger på de folk, der starter små cafeer, så har de ofte ikke på forhånd særlig stor viden om cafedrift... så at sige, at "det ved man på forhånd", er altså ikke rigtigt.

Men derfor synes jeg også rigtigt godt om det råd, at søge ansættelse i en cafe i et par måneder for at lære branchen at kende.

Der er for mange cafeer, der går nedenom og hjem, til gengæld mener jeg også, at der er nogle klart udækkede behov.

Jeg mener at der må være andre end mig, der undrer sig over at det koster ca. 200,- kr. at få en 2-personers pizza ud med en 1,5 liter cola, hvorimod man stort set ikke kan bestille en lækker sandwich a la dem fra Lagkagehuset på Christianshavn og få dem bragt ud til sammenlignelig pris. Jeg har selv været med til at bestille hos Dominos flere gange, simpelthen fordi deres leveringer fungerer, selv om jeg absolut ikke bryder mig om pizza på arbejdet.

Måske findes der firmaer, som jeg bare har overset - i så fald vil jeg meget gerne have det at vide :-), men så mener jeg at der er mangel på markedsføring af disse firmaer.

Jeg tror til gengæld ikke på, at en cafe kan overleve, hvis den enøjet fokuserer på sund mad. En halv liter lækker, sød juice er noget, der virkelig hører til en sandwich sælgende forretning, men det er absolut ikke sundt at drikke frugtsukker i disse mængder. Det mest sunde, man næsten kan sælge, er rugbrødsmadder med sunde planteolier som smøring, og mælk som drikkevare. Men jeg ville ikke turde investere i en cafe, der kun solgte det.
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke haft noget som helst tid til at undersøge tingene nærmere da jeg er i udlandet og igang med mit studie.

Jeg åbner jo ikke forretningen imorgen og jeg har ikke kastet mig ud i noget endnu.
Jeg blev henvist hertil for at få noget hjælp og indtil videre har jeg da også fået en masse god og dårlig information. 
Men jeg synes nu ikke jeg forlanger formeget ved at komme med 9 konkrete spørgsmål.
Har jeg spurgt om kostplaner og køkkenavance??
Men tak for dit ærlige svar....
Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt rigtigt ! du skrev ikke om køkkenavancer m.v. men nu er det alså det som driver cafen fremad hvis ikke lige du lever på fars kort eller forskud på arven, og det kommer før den spirtuelle banan fra Balkan ...håber du har lidt humor.  Selv det offentlige vil  teste din viden og ha svar på madkenskab og håndtering i køkkenet.
 
Så mit indlæg var bestemt ikke at pege finger  men en hjælp til at drive dig fremad fremfor at lukke.
 
Som du ser i et indlæg her søger jeg også lokaler til samme nemlig drift af cafe....og guuuuuuud hvor der findes mange (men flest dårlige) slatten service og deslige....
 
Jeg og min partner heldigvis sambo som har drevet, en af Københavns cafer i 1970...og frem med økonomi,bevillingshaver samt en lektor i jura som den anden part til det papirmæssige, vi går ofte....ja 10..15  gange om måneden ud og kikker på cafer ser hvad der er dårligt og godt.....priser og deslige...
 
Personale og typer af mennesker, toiletters indretning, SERVICE, .....SERVICE,.....SERVICE
 
1. eks...bare fra et af mine besøg ..kom ind i en cafe satte os ved et bord iørigt et sted hvor vi kommer ofte.....men den dag stod et vinskab og larmede,  en konstant hylen, jeg spurte kan du ikke slukke for den hyle tone hele lokalet kan jo ikke være tjent med at i har et problem med den køler....næ det kan vi ikke blev der svaret.......okej vi går, vi gider ikke sidde og nyde en cafe latte til toner af en støvsuger konstant.....
 
3 uger senere var cafen solgt.....vi skulle ha brunch den nydelige dame i baren som jeg spurte findes der ikke rygefri borde....næ svarede hun men du kan nyde udsigten til vandet...jaja svarede jeg  men nu kommer jeg for at nyde en cafe latte læse lidt avis....ja men sådan var det....( det var den nye ejer fik jeg af vide)  nu var hun godt nok....50...eller mere vil jeg gætte ... FRISK gjort af en kvinde at betale mere end 2.5 mill for en cafe og i 2006 komme med et svar ....her kan ryges overalt og dem der ikke ryger kan skride hvis de ikke kan lide lugten...."du kan jo nyde udsigten"... jeg fornøjer mig når hun skal afdrage sit første afdrag på lånet...bare vent den går ikke i længden.....den generation som ryger betaler ikke 30-35 kr for en cafe latte til at betale den sidste kr af 2.5 mill...
 
Det var blot lidt af min research omkring drift af cafer......og jeg kunne skrive om cafer på så meget papir så en hel svensk skov skulle fælles.....*ler hvorfor i H...... skal man altid have sin kaffe serveret til brunch. længe før maden kommer.....og så når maden kommer er den enten slut eller også er den kold..... ubegribeligt service for mig. Det er jo  nationalkendskab i en kaffe drikkende nation at kaffe skal være 90 gr...eller der omkring....
 
Lad nu være at skrive ....tilbage til mig... jo så kan der jo sælges mere kaffe  JA den var jeg godt klar over - omvendt vi har ikke bord lige nu men jeg byder på 1 kop kaffe i baren mens i venter på et bord (at lægge 250 kr... i min kasse....*ler 2 kr imod 110 kr. er en god forretning.)  alle borde er 100% besatte. - Velbekommen.
Side 2 ud af 3 (27 indlæg)